اعلام تعهد پاکستان برای تقویت همکاری‌ها با ایران در حوزه انرژی

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۶:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۸۳۰
اعلام تعهد پاکستان برای تقویت همکاری‌ها با ایران در حوزه انرژی
وزیر نیرو پاکستان گفت: این کشور متعهد به گسترش همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی براساس توافقنامه دو کشور در جریان سفر نخست وزیر پاکستان به تهران است.

به گزارش برنا،  «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در اسلام آباد روز دوشنبه به دیدار «حماد اظهر» وزیر نیرو پاکستان رفت و طرفین آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه به ویژه همکاری در حوزه انرژی را بررسی کردند.

سفیر کشورمان ضمن تبادل نظر با میزبان خود در خصوص مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان با توجه به تحولات منطقه‌ای و بین المللی، خواستار اجرای توافقات انجام شده در جریان سفر «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان به تهران شد.

وی گفت: نیاز به ارتباط نزدیک‌تر دو کشور همسایه برای ارتقای همکاری‌ها مربوط به برق و انرژی است. 

حسینی همچنین بر فراهم شدن زمینه حضور شرکت‌های ایرانی در طرح‌های انرژی پاکستان با توجه به توانمندی‌های موجود تاکید کرد.

وزارت نیرو پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای درباره دیدار امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: حماد اظهر وزیر نیرو پاکستان متعهد شد که همکاری‌ها با ایران در بخش انرژی را گسترش می‌دهیم و این روند براساس توافقنامه دو کشور که طی سفر نخست وزیر پاکستان به تهران امضا شد، خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: وزیر نیرو پاکستان با اشاره به تامین برق برخی از مناطق ایالت بلوچستان از جمله بندر گوادر توسط ایران را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

وزارت نیرو پاکستان در بیانیه‌ خود افزود: سفیر ایران از آمادگی این کشور برای افزایش میزان برق صادراتی به پاکستان خبر داد و گفت که زیرساخت‌های لازم برای این هدف از سوی جمهوری اسلامی فراهم شده است.

حسینی تاکید کرد: برای تحقق اولیه پروژه‌های انرژی میان ایران و پاکستان، نیاز به هماهنگی نزدیک بین سازمان های مربوطه که با واردات برق کار می کنند، است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز