محدودیت های روادید آمریکا علیه ۱۰۰ مقام نیکاراگوئه

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۸۹۰
محدودیت های روادید آمریکا علیه ۱۰۰ مقام نیکاراگوئه
آمریکا محدودیت های اخذ روادید برای ۱۰۰ عضو مجلس ملی و سیستم قضایی نیکاراگوئه به اتهام تضعیف دموکراسی اعمال کرد.

به گزارش برنا، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد این محدودیت های روادید شامل دادستان ها، قضات و خانواده های آنان نیز می شود و هر گونه روادید آمریکا را که این افراد در اختیار داشتند، لغو کرده است.

وزارت خارجه آمریکا دولت نیکاراگوئه را به تضعیف دموکراسی متهم و اعلام کرده است سیاست محدودیت روادید برای افرادی که در تضعیف دموکراسی نقش داشته اند از جمله مشارکت در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز، تصویب قوانین سرکوبگرایانه مانند قانون انتخابات و سوء استفاده از حقوق بشر در دستگیری ۲۶ مخالف سیاسی از جمله فعالان سیاسی و مدنی و نامزدهای ریاست جمهوری  اعمال شده است.

وزارت خارجه آمریکا گفته است  پاسخگویی را برای مقاماتی که حمله به دموکراسی و حقوق بشر را امکان پذیر می کنند، ارتقا خواهد داد و از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی در اختیار خود برای آزادی بیشتر، پاسخگویی و انتخابات آزاد و منصفانه حمایت خواهد کرد.

دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه در پاسخ به اقدام واشنگتن در تحریم برخی از مقامات کشورش در یک نطق تلویزیونی گفته است این تحریم ها مانعی بر سر راه دولت وی نخواهند بود و مجرمان دستگیر شده را که از مخالفان دولت بوده و قصد اخلال در انتخابات عمومی پیش رو در این کشور را داشته اند ، آزاد نخواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز