سخنگوی کاخ سفید:

اعتراضات کوبا خودجوش است

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۲۲:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۸۹۲
اعتراضات کوبا خودجوش است
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری کوبا و بدون اشاره به تحریم های کاخ سفید علیه مردم کوبا، ناآرامی ها در این کشور را خودجوش دانست.

به گزارش برنا، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی بدون آنکه به تحریم های کشورش علیه ملت کوبا اشاره ای کند، گفت: اعتراضات در کوبا خودجوش به نظر می‌رسد و به دلیل واقعیت‌های دشوار زندگی روزمره ایجاد شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز بدون اشاره به تحریم های یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن علیه مردم کوبا، در اظهاراتی مداخله جویانی از ناآرامی ها در این کشور حمایت کرد و مدعی شد آمریکا در کنار مردم کوبا برای رنج اقتصادی تحمیل شده از سوی دولت هاوانا است.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد، مدعی شد: ما در کنار مردم کوبا و فراخوان پرطنین آنها برای آزادی و خلاصی از همه‌گیری ویروس کرونا و دهه‌ها سرکوب و رنج و محنت اقتصادی هستیم که رژیم اقتدارگرای کوبا به آنها تحمیل کرده است.

بایدن در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود افزود: مردم کوبا شجاعانه بر حقوق اساسی و جهانی خود پافشاری می‌کنند. این حقوق شامل حق اعتراض مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت است که باید به آنها احترام گذاشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز