پیشنهاد بیمه مسئولیت مدنی کارکنان نیروی انتظامی روی میز دولت

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۷:۳۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۶۴۱۰
پیشنهاد بیمه مسئولیت مدنی کارکنان نیروی انتظامی روی میز دولت
وزارت کشور در اجرای قانون استخدام ناجا، پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی بیمه مسئولیت مدنی کارکنان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را برای سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارائه کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، براساس بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان، مسئولیت مدنی بیمه‌گذار در مقابل کارکنان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

بر این اساس چنانچه کارکنان در حین انجام کار، در محل معین و به دستور کارفرما دچار خسارت بدنی شوند و مسئولیت کارفرما همچنین محرز شود، خسارت وارده جبران می‌شود که شامل خسارت‌های بدنی (فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی) است.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند این بیمه‌نامه را تهیه کنند.ضمن اینکه این بیمه نامه تمامی کارکنان شاغل مشتمل بر رسمی، پیمانی، روزمزد، قراردادی که به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در محل مورد نظر فعالیت دارند را تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

در این بیمه نامه تمامی پرسنل تحت امر کارفرما در قبال خسارات بدنی شامل غرامات فوت، نقص عضو و هزینه پزشکی، در صورت وقوع حوادث در محیط کار و بر پایه نیروی کار و نوع فعالیت، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به موجب ماده (۲۰۱) مکرر قانون استخدام ناجا - مصوب سال ۱۳۸۲ - با اصلاحات بعدی، نیروی انتظامی موظف است کارکنان خود را در قبال حوادثی که در ارتباط با انجام وظیفه سبب پرداخت دیه یا جبران خسارت می‌شود، بیمه کند.

بر این اساس و در اجرای تبصره ماده یاد شده، پیش‌نویس آیین‌نامه مربوط توسط نیروی انتظامی تهیه و تدوین و پس از تأیید وزارت کشور، جهت بررسی و تصویب توسط هیات وزیران، به دولت ارایه شده است.

پیشنهاد فوق هم‌اکنون سیر مراحل بررسی و تصمیم‌گیری را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک طی می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز