« داستان از چه قرار است؟ آیا واقعا ۶ میلیون رأی را تسلیم کردند؟»

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۵:۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۶۹۰۶
« داستان از چه قرار است؟ آیا واقعا ۶ میلیون رأی را تسلیم کردند؟»
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به گاف جدید «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور درباره شمار شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته واکنش نشان داد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، ترامپ در پیامی نوشت: «بایدن گفت ۱۵۰ نفر در انتخابات (کلاهبرداری!) ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کردند. با این فرض که منظور او ۱۵۰ میلیون نفر بوده و بر اساس این واقعیت که من ۷۵ میلیون رأی آوردم، یعنی بایدن ۷۵ میلیون رأی آورده که ۶ میلیون کمتر از چیزی است که می‌گویند کسب کرده است». 

رئیس جمهور سابق آمریکا با استفاده از این گاف برای تکرار ادعای تقلب در انتخابات نوشت: «پس داستان از چه قرار است؟ آیا آن‌ها واقعا ۶ میلیون رأی را تسلیم کردند؟» 

به نوشته پایگاه اینترنتی کاخ سفید، بایدن روز گذشته (سه‌شنبه) در یک سخنرانی در فیلادلفیا ادعای تقلب در انتخابات از سوی ترامپ و نزدیکانش را «دروغ بزرگ» توصیف کرد. 

رئیس جمهور آمریکا که گاف‌های متعددش ظرف چند ماه اخیر بارها رسانه‌ای شده گفت: «بیش از ۱۵۰ آمریکایی از هر سنی، از هر نژادی و با هر پس‌زمینه‌ای حق رأی خود را به جا آوردند». 

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته برگزار شد، حدود ۱۵۸ میلیون نفر شرکت کردند و بایدن با حدود ۸۱ میلیون رأی پیروز انتخابات شد. 

ترامپ در حالی همچنان از تقلب بزرگ در این انتخابات سخن می‌گوید پروانه وکالت وکیل سابق او به‌دلیل دفاع از این ادعا، در نیویورک و واشنگتن تعلیق شده است. 

در پی تکرار این ادعاها از سوی ترامپ در روز تأیید آرای ایالات مختلف آمریکا در جلسه مشترک کنگره، هواداران او به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شده و ترامپ نیز برای بار دوم استیضاح شد.

نظر شما