بوش خروج آمریکا از افغانستان را اشتباه خواند

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۲۰:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۷۰۲۸
جورج بوش رییس جمهوری اسبق آمریکا که فرمان حمله ایالات متحده به افغانستان در سال ۲۰۰۱ را صادر کرد، خروج نیروهای نظامی کشورش از کابل را اشتباه خوانده است.

به گزارش برنا، بوش بدون در نظر گرفتن نقش تصمیماتش در ویرانی افغانستان در مصاحبه با دویچه وله گفت: خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان اشتباه است زیرا بسیاری از مردم از جمله زنان و دختران از دست طالبان در رنج خواهند بود.

 

وی ادامه داد : این خروج فکر می کنم عواقب بد و باورنکردنی خواهد داشت من و لورا [همسر بوش] وقت زیادی را با زنان افغان گذراندیم آنها می ترسند، من می ترسم زنان و دختران افغان صدمات غیرقابل توصیفی را متحمل شوند.

 

بوش در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم و دستگیری اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده به افغانستان حمله کرد برخی از کشورها بویژه انگلیس متحد اصلی ایالات متحده در این حمله و اشغال بود و از آغاز آماده‌سازی برای حمله، از اقدامات آمریکا پشتیبانی کرد.

 

با گذشت حدود دو دهه از اشغال افغانستان توسط نیروهای آمریکا، دولت جو بایدن با توجه به شکست و ناکامی در دستیابی به اهداف و سناریوی استراتژیست های ایالات متحده ، بدون در نظر گرفتن تبعات اشغال و برای برون رفت از مردابی که از خشونت و خون ایجاد شده، تا ماه های آینده به طور کامل از افغانستان خارج شود.

نظر شما