روسیه به اقدامات تحریک آمیز ناتو هشدار داد

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۲۲:۳۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۷۰۵۱
روسیه به اقدامات تحریک آمیز ناتو هشدار داد
میخاییل پوپوف معاون دبیر شورای امنیت روسیه، در مورد عواقب اقدامات تحریک آمیز کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داد.

به گزارش برنا، پوپوف روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه اظهار داشت: روسیه از اقدامات تحریک آمیز شبیه وضعیت نقض حریم دریایی روسیه توسط ناو انگلیسی دیفندر در دریای سیاه جلوگیری خواهد کرد. 

 

معاون دبیر شورای امنیت روسیه افزود، روسیه توجه نخواهد کرد که ناقض قلمرو روسیه چه کشوری است.

 

 وی تصریح کرد: به کشورهای مخالف سیاست های خود پیشنهاد می‌کنیم که خوب فکر کنند آیا باتوجه به توانمندی نیروهای مسلح روسیه ارزش دارد این گونه اعمال تحریک آمیز را انجام دهند؟

 

 پوپوف گفت که غرب فشار بر روسیه در عرصه های نظامی-راهبردی، سیاسی و روانی را در پیش گرفته است و به عنوان ابزار برای این فشار ناوگان ناتو را برگزیده است. 

 

مقام روس به عنوان مثال به حادثه نقض حریم دریایی روسیه توسط ناو انگلیسی دیفندر اشاره و یادآوری کرد که ملوانان انگلیسی هدفمندانه به این عمل تحریک آمیز دست زدند. 

 

روسیه در ماه اخیر با پرتاب موشک و آتشباری در مسیر حرکت، یک ناو انگلیسی را مجبور به خروح از آبهای سرزمینی خود در سواحل کریمه کرد و هواپیماهای روسی با پرواز از ارتفاع پایین یک ناو هلندی را نیز مجبور به تغییرر مسیر کردند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا ضمن هشدار به اقدامات کشورهای غربی خاطرنشان کرد که حتی در صورت غرق کردن ناو انگلیسی دیفندر در دریای سیاه توسط واحدهای روسیه، جهان در آستانه یک جنگ جهانی جدید قرار نمی گرفت.

 

روابط روسیه و ناتو از سال ۲۰۱۴ با روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین که قیام روس تبارها در شرق این کشور و الحاق کریمه به روسیه را به دنبال داشت تیره شده و دو طرف هر سال چند رزمایش برای قدرت نمایی در برابر یکدیگر برگزار می‌کنند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز