تشکیل گروه چهارجانبه‌ای دیگر برای صلح افغانستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۲۰:۴۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۷۶۰۴
تشکیل گروه چهارجانبه‌ای دیگر برای صلح افغانستان
وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه از تشکیل گروه چهارجانبه جدیدی با حضور این کشور، افغانستان، ازبکستان و آمریکا برای حمایت منطقه‌ای از پیشبرد روند صلح در افغانستان خبر داد.

به گزارش برنا، اعلام تشکیل گروه چهارجانبه با حضور ایالات متحده که با خروج بدون برنامه و عجولانه خود به تشدید نابسامانی‌ها در افغانستان افزوده است، همزمان با گردهمایی کشورهای آسیای میانه و جنوبی در پایتخت ازبکستان صورت گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه چهارجانبه (کواد) منطقه‌ای با حضور پاکستان، افغانستان، آمریکا و ازبکستان تشکیل و دستور کار آن حمایت منطقه‌ای از پیشبرد روند صلح افغانستان و مدیریت اوضاع پسا بحران است.

در این بیانیه آمده است: نمایندگان پاکستان، ایالات متحده، ازبکستان و افغانستان به طور اصولی توافق کردند که یک بستر جدید چهارجانبه دیپلماتیک با هدف افزایش ارتباط منطقه‌ای را ایجاد کنند.

طرفین صلح و ثبات درازمدت در افغانستان را برای اتصال منطقه‌ای بسیار مهم تلقی کرده و بر صلح، ارتباطات منطقه‌ای و تعامل متقابل توافق کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: چهار کشور با تاکید بر فرصت تاریخی برای گشودن مسیرهای شکوفایی تجارت بین الملل، خواستار تقویت تجارت، ایجاد خطوط ترانزیتی و تقویت روابط بازرگانی هستند.

قرار است اعضای گروه چهارجانبه جدید تا ماه‌های آینده برای تدوین روش های همکاری با اجماع متقابل تشکیل جلسه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز