ابراز تاسف روسیه از بن‌بست سیاسی در لبنان

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۰۰:۳۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۷۶۲۵
ابراز تاسف روسیه از بن‌بست سیاسی در لبنان
«میخاییل بوگدانف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در گفت و گویی تلفنی با «سعد حریری» نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل کابینه دولت لبنان، از کناره گیری وی از این مقام و بن بست سیاسی در لبنان ابراز تاسف کرد.

به گزارش برنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: بوگدانف در روزهای ۱۵ و ۱۶ جولای  (پنجشنبه و جمعه) با سعد حریری رهبر جنبش مستقبل گفت و گوی تلفنی کرد. 

 حریری در جریان گفت و گوی تلفنی، علت کناره گیری خود از مسوولیت تشکیل کابینه دولت لبنان پس از دیدارش با میشل عون رئیس جمهوری این کشور را تشریح کرد. 

 طرف روسی از این که در طول ۹ ماه از زمان انتصاب حریری به مقام رئیس دولت، وی با رئیس جمهور لبنان درباره تشکیل کابینه جدید دولت به توافق نرسید، ابراز تاسف کرد.

 بوگدانف در همین حال ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک رایزنی های پیش بینی شده در قانون اساسی لبنان بین رئیس جمهور این کشور و نمایندگان جناح های پارلمان برای تصمیم کیری در مورد نخست وزیر جدید آغاز و کابینه قادر به فعالیت مورد حمایت همه گروه های قومی و مذهبی لبنان تشکیل شود. 

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه بر آمادگی کشورش برای حمایت و تماس های با محافل اجتماعی و سیاسی بانفوذ لبنان برای تحکیم روابط دوستانه روسیه و لبنان و همکاریهای سودمند متقابل تاکید کرد.  

خبرگزاری ملی لبنان عصر دیروز ( پنجشنبه ) اعلام کرد «سعد حریری» نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل کابینه دولت لبنان از این مسئولیت کناره گیری کرد.

«حریری» وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، به رغم آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، تاکنون مانع از تشکیل دولت در لبنان شده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز