راهپیمایی ۵۰۹ متری

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۱:۵۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۸۳۸۶
راهپیمایی ۵۰۹ متری
طبق اعلام اداره ملی فضایی چین مریخ نورد «جو رونگ» این کشور تا ساعت ۲۳ شنبه ۲۶ تیر بیش از ۵۰۹ متر را با موفقیت راهپیمایی کرده و در شرف رسیدن به تپه دوم شنی می باشد که طبق برنامه ریزی قرار است تحقیقات دقیقی درباره این تپه شنی و محیط اطراف آن انجام دهد.

به گزارش برنا از تلویزیون "سی جی تی ان"، مریخ نورد چینی ۶۳ روز است که در این سیاره به سر می برد و در حال تحقیق بر روی آن است. یک روز مریخی تقریباً ۴۰ دقیقه بیشتر از یک روز روی زمین است.

آخرین تصاویر ارسالی توسط مریخ نورد، چتر نجات و پوسته محافظ آن را در سطح مریخ نشان می دهد.

از سوی دیگر کاوشگر «تیان ون-۱» هم ۳۵۹ روز است که در مدار قرار دارد و با فاصله ۳۷۵ میلیون کیلومتری از کره زمین، تاخیر ارتباط یک طرفه آن به ۲۱ دقیقه می رسد.

اکنون هر دو کاوشگر در وضعیت خوبی قرار دارند و وضعیت هر سیستم به صورت جداگانه نیز در حالت عادی است.

ماموریت تیان ون یک در ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۰ آغاز شد. این سفینه مجهز به مریخ نورد جورونگ (Zhurong) پس از حدود سه ماه گردش به دور این سیاره در تاریخ ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) با موفقیت در منطقه Utopia Planitia دشت گدازه شمالی در سیاره سرخ فرود آمد.

این موفقیت تاکنون تنها توسط روسیه و آمریکا کسب شده است. قرار است این مریخ نورد، ۹۰ روز بر روی این سیاره سرخ عملیات‌ مختلفی از جمله نقشه برداری از محیط، جستجو برای علائم یخ زیر سطح و بررسی ترکیبات شیمیایی خاک مریخ را انجام دهد.

مریخ نورد جورونگ که یک ربات ٦ چرخی است، از ۲۲ ماه می (یکم خرداد) روی سطح مریخ شروع به حرکت کرد و  همچنان اطلاعات اطراف خود را جمع آوری می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز