در دیدار نخست وزیر یمن با سفیر ایران اعلام شد؛

حمایت ایران از یمن

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۴۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۸۴۳۰
حمایت ایران از یمن
سفیر ایران در صنعا در دیدار نخست وزیر یمن تاکید کرد: ایران تا برقراری صلح عادلانه و همه جانبه در کنار آرمان‌های یمن خواهد ایستاد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا در دیدار «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست وزیر دولت قانونی یمن با تمجید از عمق روابط تاریخی و برادرانه دو کشور گفت: موقعیت راهبردی یمن و منابع طبیعی آن، این کشور را در معرض اهداف کشور‌های استعماری غربی و متحدان آن‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه دو محور وجود دارد که یکی از آن‌ها محور مقاومت و دیگری محور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مزدوری است خاطرنشان کرد: ایران و یمن شرکای اساسی در محور مقاومت هستند و ایستادگی و مقاومت افسانه‌ای مردم یمن به مدت هفت سال در برابر تجاوز و محاصره‌‌، معجزه‌ای است که فرزندان امت عربی و اسلامی به آن افتخار می‌کنند.

ایرلو اظهار داشت: ایران افزون بر حمایت‌های سیاسی، برای پایان دادن به تجاوزات و برقراری صلح و مذاکره سیاسی جهت حمایت از یمن در زمینه‌های مختلف، از جمله آموزش و جنبه‌های اقتصادی، و همچنین پشتیبانی از اقدامات بشردوستانه و تأمین نیاز‌های مردم یمن در زمینه‌های خدمات و بهداشت، تلاش خواهد کرد.

«عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست وزیر یمن نیز در این دیدار با تبریک به دولت و ملت ایران برای برگزاری انتخابات سالم ریاست جمهوری گفت: رویکرد محور مقاومت و نتایج مثبت آن به نفع ملت‌ها و مسائل سرنوشت ساز منطقه است و کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کنند و در عین حال ادعای عربی بودن و اسلامی بودن سر می‌دهند، در حاشیه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همه در یک سنگر هستند و با یک هدف که همان مقاومت است در برابر توطئه های آمریکا در منطقه و مقابله با موج عادی سازی روابط با صهیونیست هاست متحد شده اند، تصریح کرد: ما در یمن قدردان مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تجاوز وحشیانه علیه کشورمان هستیم و از حمایت ایران از مردم یمن در این شرایط استثنایی و بحرانی تشکر می‌کنیم.

«عبدالعزیز صالح بن حبتور»، توسعه و شکوفایی قابل توجهی را که ایران در زمینه‌های علمی، اقتصادی و زیربنایی شاهد است، مایه مباهات همه آزادگان جهان دانست و از فعالیت‌های سفیر ایران در خدمت روابط برادرانه و برداشتن گام‌های همکاری با وزارتخانه‌های مربوطه، تأکید بر عمق و تحکیم روابط دو جانبه قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین دو طرف جنبه‌ها و افق‌های همکاری میان دو کشور برادر و راه‌های تقویت و توسعه آن را در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای متناسب با روابط برادرانه میان مردم یمن و ایران مورد بحث قرار دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز