برای مقابله با اعتراضات عرفه:

عربستان به حالت آماده باش درآمد

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۴:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۹۱۳۲
عربستان به حالت آماده باش درآمد
صدها نیروی امنیتی سعودی برای مقابله با اعتراضات روز عرفه در خیابان‌های شهرهای مختلف مستقر شده‌ و ورودی‌های اصلی شهرها را مسدود کرده‌اند.

به گزارش برنابه نقل از العالم، صدها نیروی امنیتی سعودی امروز (دوشنبه)رکه مصادف با روز عرفه در عربستان سعودی است در خیابان‌های شهرهای مختلف برای مقابله با اعتراضاتی که از چند روز قبل در شبکه‌های اجتماعی فراخوان شده، مستقر شده‌اند.

به نوشته سعودی‌لیکس، نیروهای امنیتی با خودروهای زرهی و ادوات نظامی راههای اصلی شهرها را بسته‌اند.در استان قطیف در برخی محله‌ها نیز موانع گذاشته و عبور و مرور اهالی را کنترل می‌کنند.

فعالان عربستانی از چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی خواستار برگزاری اعتراضات خیابانی برای آزادی زندانیان سیاسی و توقف ظلم به شهروندان شده‌اند. بهبود وضعیت زندگی در کشوری که سرشار از نفت و گاز است و لغو مالیات‌ها و بازگشت خدمات دولتی سابق از دیگر خواسته‌های معترضان است.

وبگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» نیز گزارش کرد که سعودی‌ها دیوارنگاره «سلمان بن عبدالعزیز» شاه این کشور و ولی‌عهد آن «محمد بن سلمان» را تخریب کردند.

معترضان در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد داده‌اند که شهروندان عربستانی با دیرواز نویسی، به پرواز درآوردن بالونها، آتش‌ زدن لاستیک و پاره کردن تصاویر شاه و ولی‌عهد سعودی اعتراض خود را اعلام کنند.

یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های معترضان برای اعتراض در روز عرفه، به برگزاری محدود مراسم حج در کنار برپایی جشن‌های موسیقی مربوط می‌شود. جشن‌های موسیقی که به صورت مختلط و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه با میگساری و دعوتاز خوانندگان غربی همراه است.

نظر شما