یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

دولت در اداره کشور اختیار مطلق ندارد/ همه گروه‌ها به کمک دولت روحانی نیامدند/ برخی تندروها همه مشکلات کشور را به گردن دولت و اصلاح طلبان می‌اندازند

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۱۱:۲۸:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۹۲۴۲
دولت در اداره کشور اختیار مطلق ندارد/ همه گروه‌ها به کمک دولت روحانی نیامدند/ برخی تندروها همه مشکلات کشور را به گردن دولت و اصلاح طلبان می‌اندازند
یک چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: دولت در اداره کشور اختیار مطلق ندارد، بلکه برخی سازمان‌ها و نهادها نیز وجود دارند که در این میان دیده نمی‌شوند و عملکرد و اعمال آنها که سبب ایجاد برخی مشکلات می‌شود از دیدگان عمومی پنهان است.

«حسین کاشفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با هراس برخی اصلاح طلبان از کاهش اقبال اجتماعی به این جریان گفت: عدم شرکت بیش از 50 درصد از مردم در انتخابات ریاست جمهوری، پیامی را در برداشت و آن پیام این است که شأن و منزلت مردم، مورد بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته و آنها تحقیر شدند زیرا همه کاندیداهای اصلاح‌طلب در این انتخابات از میدان کنار گذاشته شدند هرچند که مردم مشکلات دیگری نیز داشتند و دارند.

او افزود: نهادهای نظارتی در این خصوص باید پاسخ دهند، به خصوص که در قانون اساسی در رابطه با مردم و جایگاه مردم سخن بسیار آمده است. این انقلاب را مردم رقم زدند، اما در این انتخابات بدون توجه به خواست مردم، به آنها توهین شد. نهاد ناظر بر انتخابات تنها به اصلاح‌طلبان «نه» نگفتند بلکه اکثریت مردم را نادیده گرفتند.

کاشفی تاکید کرد: همواره یکی از افتخارات مسئولین این بوده که اگر اکثریت مردم به پای صندوق‌‌های رأی می‌آیند، یعنی مجموعه حاکمیت و نظام را قبول دارند و هنگامی که مشارکت اکثریت در رأی‌ گیری انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، از سوی مردم پیامی دریافت می‌شود و آن این است که رضایتی از وضعیت موجود کشور ندارند.

او‌ خاطرنشان کرد: عده‌ای نیز به جای آن که به اصل مسئله رسیدگی کنند تا مشکل عدم مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کنند، کار دیگری انجام داده و به این مسئله بی‌توجهی کردند. هرچند که عملکرد اصلاح‌طلبان و دولت آقای روحانی به خصوص در چهارساله دوم صحیح نبوده و به پای کل اصلاح‌طلبان نوشته شده است.

 کاشفی ادامه داد: در همه دنیا زمانی که شخصی برای رسیدن به قدرت پیش‌ قدم می‌شود، دیگر احزاب و گروه‌ها برای رسیدن وی به پیروزی تلاش و به شخص مورد نظر یاری می‌رسانند، در حالی که چنین اتفاقی در دولت آقای روحانی رخ نداد، ضمن اینکه بخشی از حوادث و اتفاقاتی که در دولت دوزادهم به وقوع پیوست به ناکارآمدی دولت برمی‌گردد، اما بخش دیگر مباحث و مشکلات اقتصادی کشور است که تنها دولت مسبب آنها نیست. این مسئله به شعارها و برخوردهای احساسی عده‌ای باز می‌گردد که در رابطه با موضوع برجام و اف‌ای‌تی‌اف از خود نشان دادند.

او با اشاره به ابنکه برخی تندروها تمام مشکلات کشور را به گردن دولت و اصلاح طلبان می اندازند، گفت: دولت در اداره کشور اختیار مطلق ندارد، بلکه برخی سازمان‌ها و نهادها نیز وجود دارند که در این میان دیده نمی‌شوند و عملکرد و اعمال آنها که سبب ایجاد برخی مشکلات می‌شود از دیدگان عمومی پنهان است.

کاشفی با اشاره به اصلی ترین شعار های رییسی در طول انتخابات افزود: آقای رئیسی همان‌طور که شعار داده و بیان کرده، اگر بخواهد کشور را از وضعیت موجود نجات دهد، باید با مردم به صورت شفاف صحبت کند و از همه نیروهای توانمند جهت حل معضلات کشور بهره گیرد.

او در پایان گفت: امروزه دیگر کسی را نمی‌یابیم که از فساد، تبعیض و رانت‌خواری‌های موجود در کشور هیچ اطلاعی نداشته باشد. این موارد ناکارآمدی‌ها را در پی داشت و آنها را نمایان ساخت. اگر دولت سیزدهم صادقانه در پی حل مشکلات کشور است، باید به صورت ریشه‌ای و بنیادین به دنبال حل مسائل باشد، از همه ظرفیت‌ها برای بهبود و نجات وضعیت کشور بهره گیرد و از دادن شعارها و صحبت‌های سطحی دوری گزیند. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز