تقلید نتانیاهو از ترامپ/ نتانیاهو کار ترامپ را تکرار کرد

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۰۹:۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۹۳۵۷
تقلید نتانیاهو از ترامپ/ نتانیاهو کار ترامپ را تکرار کرد
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی تلاش‌های خود برای همراه کردن وزیر جنگ این رژیم در راستای سرنگون کردن کابینه کنونی اسرائیل را ادامه داد.

به گزارش برنا، «بنیامین نتانیاهو» رهبر احزاب مخالف در کنست رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بار دیگر تلاش‌های خود برای متقاعد کردن «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید برای ترک کابینه و تشکیل کابینه جایگزین با احزاب راستگرا از سر گرفت.

به نظر می رسد نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پی تقلید از اقدام ترامپ در حمله به کنگره آمریکا باشد.

«میکی زهر» از اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در مصاحبه روز دوشنبه با یک شبکه خبری گفت: «اگر بنی گانتز بخواهد نخست وزیر شود می‌تواند همین الان نخست وزیر بشود».

اظهارات این عضو کنست اشاره به طرحی دارد که طی آن گانتز برای دو سال اول نخست وزیر شود و پس از آن برای دو سال آینده بار دیگر نتانیاهو قدرت را در دست بگیرد.

زهر پیشتر در پیامی توییتری به گانتز نوشته بود: «به ما بپیوند تا کابینه‌ای ملی بدون چپ‌ها و نمایندگان جنبش اسلامی تشکیل دهیم تا مردم اسرائیل را از این دولت بد نجات دهیم».

گانتز که پیشتر به کابینه ائتلافی نتانیاهو با نخست وزیری چرخشی پیوسته بود، هنوز به این درخواست‌ها پاسخی نداده است.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه و جانشین نخست وزیر در جلسه روز دوشنبه کنست زمانی که از وی درباره تلاش‌های نتانیاهو برای متقاعد کردن گانتز پرسیده شد، خندید و گفت: «بنی بسیار باهوش‌تر از آن است که یک بار دیگر بنیامین نتانیاهو را باور کند. نتانیاهو آشکارا گانتز را فریب داد بنابراین فکر نمی‌کنم که وی (نتانیاهو) شانس خوبی برای موفقیت داشته باشد».

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان روز ۲۳ خردادماه از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و نفتالی بنت، منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار گرفت.

نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ یائیر لاپید از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی بر عهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد هم دوام بیاورد.

با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو پس از دوازده سال از کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

نظر شما