به مناسبت عید قربان:

پوتین به مسلمانان تبریک گفت

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۱:۴۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۹۴۷۰
پوتین به مسلمانان تبریک گفت
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را به مسلمانان روسیه تبریک گفت.

به گزارش برنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز سه شنبه در پیام خود به مسلمانان روسیه نوشت: این عید دیرینه که قرنها قدمت دارد، توجه مومنان را به منشاء و ارزش های دین اسلام جلب می کند.

وی افزود: این عید مردم را به عطوفت، مهربانی و رفتار نیک با نزدیکان دعوت می کند. این ارزش های اخلاقی و انسانی عالی که در ارکان همه ادیان جهانی قرار گرفته است، نیروی متحدکننده قوی است که می تواند سازش بین اقوام در جامعه را تحکیم بخشد و تنوع فرهنگی را حفظ کند.

رئیس جمهوری روسیه در پایان پیام خود برای مسلمانان این کشور آرزوی سلامتی، خوشبختی و نیکی کرده است.

 نماز عید قربان امروز در مسجد جامع مسکو به امامت راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه و بدون حضور مردم برگزار شد که به صورت آنلاین از تلویزیون پخش شد. 

نخست وزیر روسیه نیز در پیامی که در نماز عید قربان مسجد جامع مسکو قرائت شد با تبریک این عید به مسلمانان روسیه گفت: عید قربان زمان برای نماز و کارهای نیک و مواظبت از نزدیکان است.

 میشوستین در بخش دیگری از پیام خود نوشت: امروز امت اسلامی روسیه برای همکاری سازنده با سازمان های دولتی و برای گفت وگوهای بین اقوام اقدامات زیادی می کند.

وی افزود: اقدامات روشنگرانه گسترده علمای اسلامی که با تلاش آنها سنت های اسلامی دیرینه و فرهنگ بی نظیر روسیه حفظ شده است و در تاسیس مراکز آموزش عالی و بازسازی بناهای تاریخی و احداث مساجد جدید مشارکت فعال دارند، قابل احترام است.

نخست وزیر روسیه از علمای اسلامی این کشور بخاطر تلاش برای تحکیم بنیان خانواده و آموزش و پرورش جوانان و تثبیت ارزش های عالی همانند احترام متقابل در جامعه روسیه و مشارکت در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی قدردانی کرد.

میشوستین در پایان پیام خود برای مسلمانان روسیه شادی در این روز عید را مسالت کرد.
 سرگئی سابیانین شهردار مسکو نیز در پیام تبریکی به مسلمانان مقیم پایتخت روسیه خاطرنشان کرد: عید قربان مومنان را متحد و یکپارچه می کند و مواظبت از دیگران و حفظ ارزش های عالی اسلامی و انسانی را ترویج می کند. 

وی در بخش دیگری از پیام خود گفت: جامعه اسلامی مسکو سهم بزرگی در توسعه گفت و گوهای بین اقوام دارند و در حیات اجتماعی پایتخت مشارکت فعال دارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز