وزیر خارجه هند:

گفت وگوی خوبی با محمد جواد ظریف داشتم

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۱۱:۳۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۹۸۰۷
گفت وگوی خوبی با محمد جواد ظریف داشتم
اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند روز چهارشنبه از گفت و گوی تلفنی خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

به گزارش برنا، جایشانکار در پیامی توییتری نوشت: با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت و گو خوبی داشتم. یک گفت و گوی سازنده در مورد روابط دو جانبه (هند و ایران) داشتیم. 
وزیر خارجه هند توضیح بیشتری در مورد محور مذاکرات نداده است اما رسانه‌های مختلف طی چند هفته اخیر از رایزنی‌های تهران و دهلی نو درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه به خصوص تحولات افغانستان خبر داده‌اند. 

محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه تماس‌ها با وزرای خارجه کشورهای منطقه در خصوص بحران افغانستان با همتای هندی خود تلفنی گفتگو کرد. در ماه جاری جاایشانکار اولین مقام خارجی بود که با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفت و گو کرد. وی در این دیدار یک پیام شخصی نارندرا مودی نخست وزیر هند را به رئیس‌جمهور منتخب ایران تحویل داد. 

منابع هندی اعلام کردند در این نامه نخست وزیر هند از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دعوت کرده است تا پس از پایان کرونا به هند سفر کند. هند همچنین در پاسخ به دعوت ایران از این کشور برای شرکت در مراسم سوگند ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد در این مراسم حاضر خواهد بود. 

وزیر خارجه هند همچنین پس از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با محمد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد. 

در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد علاقه دو کشور، در مورد آخرین تحولات منطقه و بررسی وضعیت در افغانستان، چشم‌اندازهای پیش روی گفت و گوهای وین در مورد برجام، همکاری‌های مواصلاتی و ارتباطاتی از جمله همکاری‌ها در چابهار که به ارتقای همگرایی در منطقه می‌تواند کمک می‌کند، بحث و گفت و گو شد. 

 

نظر شما