حمله خمپاره‌ای به رقه سوریه ۱ کشته و ۳ زخمی برجا گذاشت

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۲۲:۰۷:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۹۹۷۲
حمله خمپاره‌ای به رقه سوریه ۱ کشته و ۳ زخمی برجا گذاشت
منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند، در حمله خمپاره‌ای به شمال رقه واقع در شمال سوریه یک غیرنظامی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش برنا، منابع محلی گزارش دادند، نیروهای مورد حمایت ترکیه جاده بین المللی M۴ در شمال رقه را هدف گلوله خمپاره قرار دادند.

 

جاده بین المللی شمال سوریه موسوم به M۴ استان های الحسکه، الرقه، حلب و لاذقیه در ساحل مدیترانه را به یکدیگر متصل می کند.

 

بر اساس این گزارش، در این حمله، تعدادی خودروی عبوری مورد اصابت گلوله‌های خمپاره قرار گرفت که بر اثر آن یک غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.  

 

سانا افزوده است: ترکیه و گروه های مورد حمایت این کشور از آغاز تجاوز به اراضی سوریه به صورت مکرر مناطق و روستاهای مجاورمناطق تحت اشغال خود را هدف قرار می دهند.

 

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

 

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز