سیاستمدار اصلاح طلب:

جریان اصولگرایی به صورت رقابتی نتوانست اصلاحات را از میدان به دَر کند/ می‌خواهند کار کنند تا فقط خودشان بمانند/ اصلاحات راحت‌تر می‌تواند با فرهنگیان و هنرمندان فعالیت کند

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۱:۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۲۰۴۰
جریان اصولگرایی به صورت رقابتی نتوانست اصلاحات را از میدان به دَر کند/ می‌خواهند کار کنند تا فقط خودشان بمانند/ اصلاحات راحت‌تر می‌تواند با فرهنگیان و هنرمندان فعالیت کند
سیاستمدار اصلاح طلب گفت: اصولگرایان الان درگیر طرح صیانت هستند و می خواهند که قانون انتخابات را عوض کنند و با وضع موجود نظارت استصوابی هم قانع نیستند و می خواهند کاری کنند که دیگر هیچ کسی جز خودشان نباشد.

«محمود میرلوحی»، سیاستمدار اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا اظهار کرد: سرسختی اصلاحات همواره پابرجا است. اصلاحات می گوید جمهوری اسلامی مثل همه نظام های دیگر باید روز به روز تکامل پیدا کند و دولت، مقامات و حاکمیت بی نقص نیستند اگر بی نقص بودند که وضع ما این نبود که امروز است. لذا فلسفه اصلاحات چیزی نیست که مشمول زمان شود و روز به روز اهمیت و ضرورت آن بیشتر می شود. حالا ممکن است بگویند که اصلاح طلبان توانایی انجام همه این اصلاحات و سازماندهی خوب و پرتوان در سطح کشور را نداشتند ولی همه اصلاحات برگ برنده است.

میرلوحی گفت: می بینید که خود اصولگرایان هم همواره از تحول سخن می گویند و خود آنها گفتند که در همه بخش ها نواقص داریم به خصوص در اجرای قانون اساسی و در اجرای تکالیف قانون اساسی که بر عهده حاکمیت و حکومت گذاشتیم. تا وقتی که بحث مطالبات مردم است و وقتی مردم از وضع موجود انتظاراتشان تامین نمی شود حالا کیفیت حکمرانی ما به استاندارد مناسب و به کیفیت مناسب نرسیده که جامعه را راضی کند بنابراین برگ برنده اصلاحات همیشه پابرجا است. تا وقتی که مطالبات مردم هست و انتظارات مردم عملی نمی شود و کیفیت حکمرانی به استاندارد مناسب نرسیده تا جامعه را راضی کند و مادامی که قوای مختلف ما قوه مجریه، قضائیه و مقننه فعالیت هایشان به سطح مناسب کارآمدی نرسیده همواره شعار اصلاحات پربرجا است.

او در خصوص طرح بازسازی و آسیب شناسی جریان اصلاحات عنوان کرد: این طرح در حال کار شدن هست، هم جبهه اصلاحات و هم طبق دستوراتی که آقای خاتمی خواستند مشغول هستند و تا آنجا که من اطلاع دارم این طرح در جبهه ها و مراکز مختلف اصلاحات به طور جدی بر روی آن کار می شود. در کشور چالش های جدی وجود دارد و مردم هم مرتبا انتظارات و گله مندی های خود را به وضع موجود بیان می کنند.

میرلوحی در ادامه با اشاره به انتخابات گذشته گفت: در انتخابات اخیر نظارت استصوابی مانع شد که جبهه اصلاحات در صحنه فعال باشد. باید چکار کنیم و چه راهی جلوی راه جریان اصلاحات است. موضوع بحث جریان های اصلاح طلب این است که فعالیت هایی انجام  شود که جامعه محور باشد و اصلاحات بتواند در انتخابات های بعدی مجددا به صحنه برگردد موضوع بحث همه جریان های اصلاح طلب، این است و باید بر روی آن کار کنیم.

او متذکر شد: یک نکته نوید بخش این است که جریان اصولگرایی به صورت معمولی و رقابتی نتوانست اصلاحات را از میدان به در کند و مجبور شد از طریق رانت نظارت استصوابی این کار را انجام بدهد. اینجاست که جریان اصلاحات امیدوار است که بتواند پله های تخریب شده را مجددا بازسازی و احیا کند و بتواند با مطالبات مردم و نیازهای جامعه بخصوص اقشار فقیر، پیوند خود را گسترش بدهد و مستحکم کند تا به عنوان جایگزین مناسب دیده شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: بعضی ها به اصلاحات می گویند شما که نتوانستید کاری کنید و فکر می کردند که اگر اصلاحات نباشد آن وقت می شود کاری انجام داد. اما الان می بینند که درست است که اصلاحات نتوانست به بسیاری از قول هایی که داده بود و رایی که گرفته بود پاسخی درستی بدهد اما راه مناسب برای حل این قضایا همین راه است. آقای مولوی عبدالحمید آمد و گفت اصلاح طلبان نتوانستند مسائل ما را حل کنند ما می رویم دست به دامن اصولگرایان می شویم بسم الله، خواهیم دید. ما فکر نمی کنیم اصولگرایان بتوانند به مطالبات اقوام پاسخ درخوری بدهند.

او تصریح کرد: به نظر می رسد که خانم ها، جوانان و اقوام و فرهنگیان، میل به اصلاحات دارند. فرهنگیان از همین الان دغدغه دارند و اگر یک دولت اصلاح طلب و اعتدال گرایی باشد به آنها احترام می کند. شورای شهر اصلاح طلب تهران بسیاری کوچه و خیابان را به اسم هنر، هنرمندان و اهل فرهنگ کرد. اینها نشان می دهد که دانشجویان و فرهنگیان با اصلاحات مناسبات محکمی دارند و مادامی که واکنش درخوری از طرف اصولگرایان بگیرند، نمی توانند اصولگرایان را خوب ببینید. اصولگرایان الان درگیر طرح صیانت هستند و می خواهند که قانون انتخابات را عوض کنند و با وضع موجود نظارت استصوابی هم قانع نیستند و می خواهند کاری کنند که دیگر هیچ کسی جز خودشان نباشد. جریان اصولگرایی یک انتظارات و شعارهایی دارد که این شعارها با خلاقیت و هنر و حقوق اساسی مردم و انتخابات رقابتی و آزاد و مسئولان فعال و هنرمندان شاداب گاهی به مشکل برمی خورد و جریان اصلاحات با اینها راحت تر می تواند فعالیت و همکاری کند. 7

نظر شما