نماینده ادوار مجلس:

دلسوزان برای رفع تحریم‌ها به رئیسی کمک کنند/ نمی‌توانیم جنگ کنیم و تحریم را برداریم/ اگر مجلس روی مصوبه خود ایستادگی کند مسیر برای دولت سخت می‌شود/ با نظر رهبری می‌توان قانون را تعلیق کرد

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۰۵:۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۳۳۱۹
دلسوزان برای رفع تحریم‌ها به رئیسی کمک کنند/ نمی‌توانیم جنگ کنیم و تحریم را برداریم/ اگر مجلس روی مصوبه خود ایستادگی کند مسیر برای دولت سخت می‌شود/  با نظر رهبری می‌توان قانون را تعلیق کرد
نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ما نمی‌توانیم جنگ کنیم و تحریم را برداریم، راه و روش برداشتن تحریم‌ها مشخص است و آن هم مذاکره است.

«عزت الله یوسفیان ملا»، نماینده ادوار مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با احتمال گشایش در حوزه سیاست خارجی پس از مواضع اخیر دولت و سفر گروسی به ایران، اظهار کرد: وقتی رئیس جمهور می گوید تحریم ظالمانه باید برداشته شود، یعنی برای رسیدن به این هدف برنامه هایی دارند. در حال حاضر ما نمی توانیم جنگ کنیم و تحریم را برداریم، راه و روش برداشتن تحریم ها مشخص است و آن هم مذاکره است؛ آیت الله رئیسی در این مرحله نشان داد که اهل تعامل و مذاکره است.

او افزود: رئیسی این بار ثابت کرد طبق آنچه که قبلا وعده داده برای رفع تحریم ظالمانه از هیچ کوششی دریغ نمی کند و هدف او هم برداشتن تحریم های ظالمانه است، شورای حکام اگر پاسخ این حسن نیت ایشان را، بدهد قطعا شرایط بهتری را طی ماه های آینده تجربه می کنیم.

یوسفیان ملا تاکید کرد: من نمی خواهم مسائل را ریز کنم اما اگر حسن نیت آیت الله رئیسی نبود شاید اصلا امکان سفر آقای گروسی در تهران هم فراهم نمی شد، اما این امکان فراهم شد و این مذاکره یک روزه انجام پذیرفت؛ قول و قرارهایی داده شد و درحال حاضر توپ در زمین شورای حکام است. اگر عقل به خرج بدهند و از این تعامل تعبیر به حسن نیت کنند و دست به اقدام ناپسندی نزنند مطمئن باشید مسیر به سمت مذاکره و حل مشکل پیش می رود و مردم هم تا حدودی امیدوار خواهند شد. 

نماینده ادوار مجلس در ادامه با اشاره به الزام تعامل مجلس و دولت برای ادامه مذاکرات و رفع موانع گفت: برخی قوانین مجلس باید تغییر کند به عنوان مثال مهلت سه ماهه به آژانس و رفع تحریم ها اگر تغییر نکند به مشکل می خوریم چراکه آن 3 ماه مذکور مدت هاست منقضی شده است. اگر مجلس روی مصوبه خود ایستادگی کند مسیر برای دولت سخت می شود.

او تاکید کرد: البته با نظر مقام معظم رهبری می توان قانون را تعلیق کرد. 

او در پایان گفت: اگر دلسوزان نظام در داخل می خواهند مشکلات مردم حل شود باید به آیت الله رئیسی برای رفع تحریم ها کمک کنند، طبیعتا این که ما بگوییم همه می آیند و هورا می کشند اینگونه نیست. طبیعی است یک جمعی ممکن است ناراضی و ناراحت باشند اما آقای رئیسی در جایگاه رئیس جمهور نشسته، جایگاهی که متولی امور مردم است و معیشت مردم در دست او است. رئیسی یک جریان سیاسی نیست که مسئولیتی در قبال مردم نداشته باشد، اینکه بگوییم همه یکدست و یک صدا بیایند و بگویند آقای رئیسی خوب است اینگونه نیست و او هم انتظار این را دارد که نظراتی داده شود. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز