انتقاد شدید پاکستان از آمریکا در مجمع سازمان ملل

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۰۸:۲۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۶۸۹۳
انتقاد شدید پاکستان از آمریکا در مجمع سازمان ملل
وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نارضایتی از کارشکنی آمریکا درباره تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، اعلام کرد که اسلام آباد و واشنگتن رویکرد متفاوتی درباره افغانستان دارند.

به گزارش برنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز سه‌شنبه به وقت محلی در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با حضور در نشست شواری روابط خارجی در شهر نیویورک، مواضع پاکستان درباره روابط دوجانبه با ایالات متحده، تحولات منطقه‌ای، اوضاع افغانستان، روابط با هند و همکاری با جامعه جهانی را تشریح کرد.

اذعان وزیر امور خارجه پاکستان به تداوم اختلاف نظر با آمریکا در بحث افغانستان درحالی عنوان می‌شود که هفته گذشته همتای آمریکایی وی اسلام‌آباد را به پناه دادن به طالبان و عناصر تروریستی متهم کرد و گفت: آمریکا روابطش با پاکستان را ارزیابی می‌کند.

قریشی ضمن سخنرانی در نشست شورای روابط خارجی آمریکا به پرسش‌های مخاطبان درباره تحولات افغانستان، طالبان و چشم انداز آتی اسلام‌آباد برای تامین منافع خود پاسخ داد.

وی هشدار داد که محاصره افغانستان در دهه ۹۰ میلادی یک اشتباه بود و تکرار این روش در آینده نیز اشتباه خواهد بود. افغانستان منزوی و ناپایدار دقیقاً به همان محیطی تبدیل می‌شود گروه های تروریستی در جستجوی آن هستند.

قریشی افزود: پاکستان در حال حاضر با حملات تروریستی تحریک طالبان (تی‌تی‌پی)، داعش و ارتش آزادیبخش بلوچستان رو به رو است. درحالی که همه ما شاهد عواقب هولناک بمب گذاری انتحاری داعش در کابل در ماه گذشته بودیم.

وی با اشاره به جنگ ۲۰ ساله آمریکایی‌ها در افغانستان گفت: امکان وجود اهداف مشترک ما با واشنگتن در افغانستان وجود دارد اما رویکرد پاکستان با آمریکا دچار اختلاف است.

شاه محمود قریشی همچنین با ابراز نارضایتی نسبت به عدم همکاری آمریکا برای کسب اعتماد از گروه ویژه اقدام ملی، گفت: واشنگتن تلاش‌های اسلام‌آباد برای اجرای تعهدات FATF به رسمیت نمی‌شناسد.

افغانستان از مهترین دستور کار هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است. هیات پاکستانی تلاش دارد تا جهان را برای کمک به آزادسازی دارایی‌های بانک مرکز افغانستان متقاعد کند.

به گزارش رسانه‌های رسمی پاکستان، شاه محمود قریشی با همتای مصری خود در نیویورک دیدار و همچنین پس حضور از مراسم شورای روابط خارجی، با  «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت وگو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز