گوترش:

شورای امنیت برای افغانستان باثبات متحد شده است

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۰۹:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۳۷۴۴۵
شورای امنیت برای افغانستان باثبات متحد شده است
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پس از مذاکرات بین وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت در مورد به قدرت رسیدن طالبان گفت: پنج عضو دائم شورا برای افغانستان باثبات متحد هستند.

به گزارش برنا، گوترش پس از نشست در مجمع عمومی سالانه به خبرنگاران گفت: هر پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل خواهان یک افغانستان صلح آمیز و باثبات هستند که در آن کمک های بشردوستانه بدون مشکل و بدون تبعیض توزیع شود.

گوترش در ادامه افزود: آنها به دنبال افغانستانی هستند که در آن حقوق زنان و دختران رعایت شود، پناهگاه تروریسم نیست و دارای دولتی فراگیر و نماینده همه اقشار مردم است.

وزرای امور خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین چهارشنبه شب نشستی در مورد آخرین تحولات افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان برگزار کردند، هیچکدام پس از این نشست با مطبوعات صحبت نکردند.

ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل متحد پیش از این دیدار در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که پنج قدرت شورای امنیت بر سر یک دولت فراگیر (افغانستان) به توافق رسیدند.

نشست بررسی تحولات افغانستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در حالی برگزار شد که پیش از این طالبان درخواست کرده بود تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کنند اما ایالات متحده که در کمیته اعتبارسنجی حضور دارد، اعلام کرده که هیچ تصمیمی قبل از پایان اجلاس در اوایل هفته آینده گرفته نخواهد شد.​

نظر شما