بایدن دز سوم واکسن فایزر را دریافت کرد

۱۴۰۰/۰۷/۰۵ - ۲۲:۳۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۹۲۵۶
بایدن دز سوم واکسن فایزر را دریافت کرد
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چند روز پس از تایید دُز سوم واکسن کرونا از سوی مقامات بهداشتی این کشور، رو دوشنبه به وقت محلی دُز سوم واکسن کرونای خود ( فایزر) را در کاخ سفید دریافت کرد.

به گزارش برنا از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، بایدن پیش از دریافت واکسن کرونای خود به خبرنگاران گفت: ما می‌دانیم برای شکست این همه گیری و نجات جان افراد، باید مردم را واکسینه کنیم.
وی افزود خواهش می‌کنم کار درست را انجام دهید. واکسن کرونای خود را دریافت کنید. این امر می‌تواند جان شما و جان افرادی را که در اطراف شما هستند،نجات دهد.
رییس جمهوری آمریکا دو نوبت واکسن خود را پیش از سوگند رئیس جمهوری و در ماه ژانویه دریافت کرده بود. وی که ۷۸ سال دارد، در گروه سنی مجاز برای دریافت واکسن دُز سوم کرونا در آمریکا است.
بایدن همچنین اعلام کرد جیل بایدن همسرش نیز به زودی دُز سوم واکسن خود را دریافت خواهد کرد.همسر بایدن یک استاد در دانشکده انجمن ویرجینیای شمالی در نزدیکی واشنگتن است.
رییس جمهوری آمریکا با کنایه‌ای به سن خود اعلام کرد بسیار از ۶۵ سال پیرتر است و به همین دلیل می‌تواند دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کند.
 وی همچنین اعلام کرد پس از دریافت نوبت‌های اول و دوم واکسن فایزر هیچگونه عوارض جانبی را تجربه نکرده است.
بایدن افزود دُز سوم واکسن مهم است، اما مهمتر از آن این است که ما افراد بیشتری را واکسن بزنیم.
وی تاکید کرد آمریکایی‌هایی که خود را واکسینه کرده‌اند از اثرات شدید کرونا در امان هستند. رییس جمهوری آمریکا همچنین از افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند خواست هرچه زودتر برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.
بایدن توضیح داد اکثر مردم آمریکا کار صحیح را انجام می‌دهند. بیش از ۷۷ درصد از بزرگسالان حداقل یک بار واکسینه شده‌اند. حدود ۲۳ درصد از افراد واکسینه نشده‌اند که این اقلیت صدمه زیادی به ما و بقیه کشور می‌زنند. این یک همه گیری واکسینه نشده‌ها است. به همین دلیل من هرجا که امکان دارد، زدن واکسن را الزامی می‌کنم.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد روز چهارشنبه به شیکاگو سفر خواهد کرد و در آنجا در خصوص اهمیت الزامی کردن واکسناسیون از سوی کسب و کارها صحبت خواهد کرد.
 دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا توصیه کرده است  واکسن‌های دُز سوم کرونا برای گروه وسیع‌تری از افراد سنین ۱۸ تا ۶۴ سال که به دلیل شرایط کاری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کرونا هستند، در نظر گرفته شود.
سازمان غذا و داروی آمریکا هفته گذشته مجوز استفاده اضطراری از دُز سوم واکسن کووید -۱۹ ساخت شرکت فایزر را برای افراد ۶۵ سال به بالا، افرادی که در معرض خطر بیماری‌های شدید هستند و افرادی که مشاغلشان آنها را در معرض خطر ابتلا قرار می‌دهد، صادر کرد.
جو بایدن هفته گذشته از طرح دولت خود برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا و همچنین جلوگیری از شیوع سویه دلتای این بیماری سخن گفته بود.
وی مدعی شد آمریکا همه ابزار مورد نیاز برای شکست کرونا را در اختیار دارد.
جف زینتس، هماهنگ کننده مقابله با کرونا در کاخ سفید، روز جمعه اعلام کرده بود که آمریکا واکسن کافی برای هر آمریکایی جهت دریافت دُز سوم را تامین کرده است و تا کنون حدود ۲۰ میلیون آمریکایی به مرز شش ماه (از آخرین تاریخ دریافت واکسن کرونا) رسیده‌اند و بنابراین واجد شرایط دُز سوم هستند.

نظر شما