مشاور امنیت ملی آمریکا به مصر، لیبی و فلسطین سفر می‌کند

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۰۷:۴۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۹۸۲۷
مشاور امنیت ملی آمریکا به مصر، لیبی و فلسطین سفر می‌کند
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به همراه "برت مک گرک" هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا روز پنجشنبه به مصر سفر می‌کند تا موضوعات فلسطین و لیبی را با مقامات مصری بررسی کند.

به گزارش برنا بر اساس گزارش کاخ سفید، هیات های آمریکایی و مصری درباره حمایت از انتخابات لیبی و امنیت منطقه از جمله در شاخ آفریقا بحث و گفتگو خواهند کرد.
در بیانیه کاخ سفید آمده است: سالیوان  در مورد نقش مصر در ارتقا امنیت و رفاه فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها پس از سفر نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل به مصر در اوایل ماه جاری بحث خواهد کرد.
سالیوان ۱۳ مهر میزبان همتای اسرائیلی
 بر اساس بیانیه کاخ سفید، مشاور امنیت ملی آمریکا پنجم اکتبر (۱۳ مهر) در واشنگتن میزبان "ایال هولاتا" مشاور امنیت ملی اسرائیل خواهد بود تا در مورد این موضوعات و دیگر مسایل و جلسه گروه راهبردی مشورتی آمریکا و اسرائیل گفتگو کند.
بر اساس گزارش آکسیوس، روابط آمریکا با مصر به ویژه پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا ۱۳۰ میلیون دلار کمک نظامی سالانه این کشور به مصر را به دلیل نقض حقوق بشر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر مسدود کرد، دچار تنش بیشتری شده است. از سوی دیگر، آمریکا با مصر برای جلوگیری از یک درگیری دیگر میان حماس و رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند.
مصری‌ها همچنین در دعوای خود با اتیوپی بر سر سد بزرگ در اتیوپی، خواهان حمایت آمریکا از خود هستند. مصر این پروژه را تهدیدی برای تامین آب خود می‌داند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز