اعلام آمادگی سبزها و لیبرال‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی آلمان

۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۳۳۱۳
نخستین دور مذاکرات سه جانبه برای تشکیل دولت ائتلافی آلمان امروز، پنجشنبه، پس از گفت و گوهای دو جانبه بین احزاب این کشور آغاز می شود.

به گزارش برنا، به نقل از تارنمای دویچه وله، قرار است نمایندگان دو حزب دموکرات آزاد و سبزها به طور مشترک با اولاف شولتس کاندیدای حزب سوسیال دموکرات دیدار کنند.

آنالنا بربوک رهبر حزب سبزها از آمادگی این حزب برای گفت و گوی مشترک با نمایندگان دو حزب دموکرات آزاد (لیبرال ها) و حزب سوسیال دموکرات خبر داده است.

رهبر حزب سبزها گفته است که به حزب دموکرات آزاد پیشنهاد کرده است در مذاکرات ناظر بر تشکیل دولت ائتلافی با حزب سوسیال دموکرات شرکت کند.

بربوک با اشاره به چالش های موجود اعلام کرده است که آلمان در موقعیتی نیست که مذاکرات مربوط به تشکیل دولت ائتلافی جدید بیش از حد ادامه یابد.

کریستیان لیندنر رهبر حزب دموکرات آزاد نیز پیشنهاد حزب سبزها را پذیرفته است. گفته می شود که رهبران دو حزب سبزها و دموکرات آزاد امروز (پنجشنبه) در برلین با اولاف شولتس نامزد حزب سوسیال دموکرات برای مقام صدراعظمی دیدار و گفت و گو می کنند.

حزب سبزها گرچه خواستار تشکیل دولت ائتلافی «آمپل» (متشکل از رنگ های موجود در چراغ راهنمایی، قرمز، زرد و سبز و اشاره به رنگ های سه حزب سوسیال دموکرات، دموکرات آزاد و سبزها) با مشارکت دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات آزاد است، اما همچنان امکان تشکیل ائتلاف جامائیکا (متشکل از رنگ های پرچم این کشور، سیاه، زرد و سبز به معنای ائتلاف اتحادیه احزاب مسیحی، سبزها و دموکرات آزاد) را نیز کاملا منتفی نمی داند.

لیندنر نیز گرچه از تمایل خود برای ائتلاف با اتحادیه احزاب مسیحی (دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) سخن گفته، اما ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات را ممکن دانسته است.

قرار است پس از دیدار نمایندگان سه حزب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد، گفت و گو با حزب دموکرات مسیحی نیز برگزار شود.

این احزاب از فردای روز انتخابات پارلمانی آلمان (۲۶ سپتامبر/۴ مهر) به طور جداگانه با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند. اکنون نشست سه جانبه آنها در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما