زاخارووا خواستار عذرخواهی روزنامه های انگلیسی شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۹:۲۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۶۳۹۵
زاخارووا خواستار عذرخواهی روزنامه های انگلیسی شد
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه چندین روزنامه انگلیسی خبر جعلی در مورد سرقت فرمول واکسن استرازنکا در ساخت واکسن روسی اسپوتنیک وی را منتشر کرده بودند، خواستار عذرخواهی این رسانه ها شد.

به گزارش برنا، به نقل از شبکه تلویزیونی روسی رن.تی.وی، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: روزنامه دیلی میل که خبر جعلی را منتشر کرده بود باصداقت رفتار کرد و بخاطر انتشار خبر جعلی از روسیه عذرخواهی کرد. 

وی افزود: اما بنظر می رسد روزنامه انگلیسی «سان» (The Sun) که منبع اولیه انتشار خبر جعلی در مورد واکسن اسپوتنیک وی بود، قصد عذرخواهی ندارد و فقط اصلاحاتی را در متن خبر انجام داده و بخشی از بیانیه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندرکار تحویل واکسن اسپوتنیک وی به کشورهای دیگر) را به آن افزود. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خبر سرقت فرمول واکسن استرازنکا برای واکسن کرونا را خبر جعلی خواند که کاملا پوچ بود.

زاخارووا در ادامه تصریح کرد که اگر نشریات انگلیسی سان، ایندپندنت، ادینبورگ اونینگ نیوز و چند رسانه دیگر که خبر جعلی در مورد واکسن اسپوتنیک وی منتشر کرده اند هنوز صداقت کاری برمبنای استانداردهای خبرنگاری دارند، از شانس برای حفظ شایستگی و احترام به مخاطبان خود برخودارند و می توانند از تولیدکنندگان واکسن روسی معذرت خواهی کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز