وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واردات ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع است

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۶:۰۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۴۵۱۶
واردات ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع است اما برخی از این کالاها از رویه‌های تجاری غیرقانونی وارد کشور می‌شود که مقرر شد نظارت بیشتری در این زمینه انجام شود.

به گزارش برنا، «سیدرضا فاطمی امین» پس از جلسه روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: موضوع جلسه امروز مسائل کلان اقتصادی کشور بود و نمایندگان دغدغه‌هایی داشتند و به طور ویژه درباره کالاهای لوکس در این نشست صحبت شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این نشست برخی از نمایندگان درباره واردات برخی از کالاهای لوکس سوالاتی داشتند که توضیحاتی درباره آن داده شد.

 وی اضافه کرد: واردات ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع است اما برخی از این کالاها از رویه‌های تجاری غیرقانونی وارد کشور می‌شود که مقرر شد نظارت بیشتری در این زمینه انجام شود.

فاطمی امین با اشاره به موضوع قاچاق کالا که در جلسه امروز کمیسیون هم مطرح شد، گفت: در وزارت صمت، سامانه آزاد تجارت در حال تکمیل شدن است و تا آخر سال این سامانه راه اندازی می‌شود. البته دغدغه نمایندگان که ما هم به آن تاکید داریم، مدیریت واردات است.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط که با کسری تراز تجاری مواجه هستیم نباید کالای لوکس وارد کشور شود. البته خبرهای خوبی هم دارم، مبنی بر اینکه امسال صادرات مناسبی خواهیم داشت و پیش بینی شده تا پایان سال بیش از ۵ میلیارد دلار صادرات انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وضعیت صادرات امسال نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است، باید این رویه به بهترین شکل مدیریت شود و مراقب باشیم که منابع ارزی کشور صرف کالاهای لوکس نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز