رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان:

مشکل ایرانیان زندانی در پاکستان پیگیری می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۲:۳۱:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۴۸۷۷
مشکل ایرانیان زندانی در پاکستان پیگیری می‌شود
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان، با اعلام تشکیل کارگروه ویژه تسهیل امور تهران و اسلام‌آباد، حل مشکل ایرانیان زندانی شده در پاکستان را از مسائل قابل پیگیری در این کارگروه عنوان کرد.

به گزارش برنا، «احمد امیرآبادی فراهانی» رئیس گروه دوستی ایران و پاکستان روز دوشنبه گفت: قرار است در آبان ماه وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری پاکستان در سفری به کشورمان ضمن ملاقات با مقامات مختلف و وزیران اقتصادی در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت و گوهایی انجام دهد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان افزود: بحث راه‌اندازی و فعال شدن اتاق تهاتر از جمله مسائل مهم این سفر است که قرار است به آن پرداخته شود همچنین تبادل کالا با بخش خصوصی دو کشور نیز در دستور کار فعالان اقتصادی در حاشیه این سفر قرار دارد.

امیرآبادی فراهانی درباره تشکیل کارگروه ویژه برای تسهیل امور ایران و پاکستان عنوان کرد: در جلسه‌ای با رییس جمهوری پیشنهاد شد کارگروهی برای توسعه و تسهیل روابط سیاسی - اقتصادی و توسعه روابط دو کشور تشکیل شود و در اولین گام موضوع انتقال گاز ایران به پاکستان در آن مطرح شد و  مقرر شد این کارگروه به ریاست معاون اول تشکیل شود.

وی با اشاره به ابعاد سیاسی روابط دو کشور هم تصریح کرد: سفر هیات پارلمانی ایران همزمان بود با سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و ملاقات‌های او با مقام های دولتی و نظامی این کشور که توافقاتی در زمینه امنیت مرزها و توسعه گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی در این چارچوب صورت گرفت.

مشکل ایرانیان زندانی شده در پاکستان پیگیری می‌شود

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: وزیر کشور پاکستان هم درباره راه‌اندازی گذرگاه‌های جدید میان دو کشور و برنامه‌ریزی برای آن با هیات ایرانی گفت و گو کرد همچنین حل مشکل ایرانیان زندانی شده در پاکستان نیز مسأله‌ای بود که میان دو کشور قابل پیگیری است و کارگروه ویژه تشکیل شده این مسائل را دنبال خواهد کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: بحث کمیته کاری میان دو معاون وزیر کشور ایران و پاکستان و تشکیل کارگروه ویژه با تمرکز به موضوع انتقال گاز اقدامات مهمی است که در چارچوب روابط ایران و پاکستان در حال پیگیری است و این کارگروه متشکل از معاون اول، وزیران اقتصادی و رییس گروه دوستی پارلمانی با سفر وزیر پاکستانی گام‌های عملی خود را برمی‌دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز