در یک شورش در زندان دهها نفر کشته شدند

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۰:۵۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۶۰۸۰۹
در یک شورش در زندان دهها نفر کشته شدند
زندان‌های اکوادور به میدان درگیری بین زندانیان مرتبط با باندهای قاچاق مواد مخدر و تبهکاران تبدیل شده است که در تازه‌ترین مورد، به دنبال درگیری در زندان اصلی شهر گوآیاکیل در جنوب غربی این کشور دست‌کم ۶۸ زندانی کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری افه، این آشوب تازه که توسط مقامات اکوادور به جنگ قدرت میان باندهای مرتبط با قاچاق مواد مخدر نسبت داده شده است پس از درگیری سپتامبر گذشته در یکی دیگر از زندان‌های این کشور روی داده است.  ۲۸ سپتامبر (ششم مهر ماه)، ۱۱۹ نفر در زندان لیتورال در همین شهر کشته شدند که بزرگترین قتل عام در تاریخ زنداهای اکوادور و یکی از بدترین آن‌ها در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌آید.

دادستانی اکوادور از آغاز تحقیقات پیرامون «اقدامات خشونت‌آمیز و قتل‌های شب گذشته و اوایل امروز» در این زندان خبر داده است.

کارلوس خیخون سخنگوی دولت اکوادور ساعاتی پس از گزارش «حملات» جدید در میان زندانیان اعلام کرد «در حال حاضر وضعیت در سراسر ندامتگاه تحت کنترل است».

«گیِرمو لاسو» رئیس‌جمهوری اکوادور به دنبال حادثه در زندان لیتورال گفت: این مایه تاسف است که گروه‌های جنایتکار تلاش می‌کنند زندان‌ها را به میدان نبرد برای مناقشات‌ خود تبدیل کنند.

رئیس‌جمهوری اکوادور که ۲۹ سپتامبر (هفتم مهر ماه) وضعیت استثنایی در زندان‌های این کشور اعلام کرد، در جلسه ای با کمیته امنیتی این کشور به تجزیه و تحلیل اقدامات خشونت‌آمیز در این کشور پرداخت.

لاسو پیشتر به دلیل «افزایش فعالیت های مجرمانه» شرایط استثنایی به مدت ۷۰ روز در استان‌هایی که آمار هشداردهنده ای از تشدید جرائم گزارش شده بود، اعلام کرد.

نظر شما