سرپرست وزارت خارجه افغانستان:

اجازه فعالیت تروریستی در خاک افغانستان را نمی‌دهیم

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۸:۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۶۱۱۸۱
اجازه فعالیت تروریستی در خاک افغانستان را نمی‌دهیم
امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت که طالبان به هیچ گروه مسلح از جمله تحریک طالبان پاکستان اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان فعالیت‌های تروریستی انجام دهد.

به گزارش برنا، متقی در گفت‌وگو با خیبرنیوز گفت که طالبان در گفت‌وگو میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان نقش میانجی دارد و امیدوار است که این گفت و گوها نتیجه‌ مثبت در پی داشته باشد.

سرپرست وزارت خارجه کابینه طالبان افزود: وقتی در افغانستان جنگ نباشد، دشمنی نباشد، به یک ارتش کوچک نیاز است. تلاش می‌کنیم که نیروهای متعهد، وفادار به اسلام و کشور چه از اعضای حکومت پیشین و حکومت جدید را جمع ‌کنیم و یک ارتش نظامی تشکیل دهیم.

براساس گفته های متقی، طالبان در حال تشکیل یک ارتش منظم است و از نظامیان حکومت پیشین نیز در این تشکیلات استفاده خواهد شد.

متقی تاکید کرد که داعش تهدید جدی برای افغانستان نیست و کابل در برابر این گروه اقدام جدی انجام داده و مانع فعالیت‌های داعش شده است.

سرپرست وزارت خارجه کابینه موقت طالبان همچنین در گفت‌وگوی جداگانه با بی بی سی اردو، به مسایل افغانستان و منطقه پرداخته و در پاسخ به سوالی در باره نحوه روابط کابل با هند، اعلام کرد که طالبان به دنبال روابط خوب با جامعه جهانی از جمله هند است.

متقی گفت: سیاست حکومت فعلی افغانستان این است تا با همه کشورهای جهان ارتباط خوبی داشته باشد. فعالیت های دیپلماسی سفارتخانه ها و ارتباطات ما با کشورها بر حسب سیاست خوبی است، ما نمی‌خواهیم با کشورها در تقابل قراربگیریم.

سرپرست وزارت خارجه طالبان در این گفت‌وگوها خاطر نشان کرد که طالبان در حال گسترش روابط با کشورها و آروزمند است که با جامعه جهانی تعامل مثبت و متقابل را داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز