کیشیدا و مکرون بر همکاری نزدیک امنیتی ژاپن و فرانسه تاکید کردند

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۲:۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۱۹۱۱
کیشیدا و مکرون بر همکاری نزدیک امنیتی ژاپن و فرانسه تاکید کردند
«کیشیدا فومیئو» نخست وزیر ژاپن و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه توافق کردند بر عمق همکاری های دو کشور در تقویت روابط امنیتی بیافزایند.

به گزارش برنا از کیودو، سران دو کشور دوشنبه شب به درخواست ژاپن به صورت تلفنی صحبت کردند. این نخستین گفتگوی آنها از زمان روی کار آمدن کیشیدا در ماه جاری میلادی است.

کیشیدا در این گفت و گو، فرانسه را که در اقیانوس آرام قلمروهایی دارد «یک شریک بسیار مهم در منطقه» خواند.

او گفت که خواهان تقویت همکاری ها برای تحقق بخشیدن به یک منطقه آزاد و باز در اقیانوس های هند و آرام است.

مکرون پاسخ داد که او نیز امیدوار است کشورش برای ایجاد روابط دوجانبه قویتر با ژاپن همکاری کند.

وی همچنین انتخاب کیشیدا به عنوان نخست وزیر ژاپن را تبریک گفت و از تعهدات اضافی ژاپن برای کمک به جهان به منظور نزدیک‌تر شدن به انتشار کربن صفر در نشست سران سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی در اوایل ماه جاری استقبال کرد.

سران دو کشور همچنین درباره همکاری های امنیتی بیشتر دو طرف در سال های اخیر از جمله پهلو گرفتن ناوگروه های نیروی دریایی فرانسه در بندری در ژاپن طی ماه مه صحبت کردند.

دو طرف همچنین در مورد مسائل جهانی از جمله کووید-۱۹، تحولات قاره آفریقا و همچنین موضوعات منطقه ای مانند چین و کره شمالی گفتگو کردند و بر همکاری برای تضمین بازگشت اتباع ژاپنی ربوده شده توسط کره شمالی در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تاکید کردند.

کیشیدا همچنین از نقشی که فرانسه در ترسیم راهبرد اتحادیه اروپا برای همکاری در زمینه منطقه اقیانوس های هند و آرام بازی کرده است، استقبال کرد.

 

نظر شما