تلاش آمریکا برای گرفتن پست نخست وزیری از شیعیان عراق

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۲:۳۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۱۹۳۶
تلاش آمریکا برای گرفتن پست نخست وزیری از شیعیان عراق
«فراس الیاسر» عضو دفتر سیاسی «جنبش النجباء» عراق تاکید کرد که آمریکا تلاش می کند، پست نخست وزیری را از شیعیان عراق بگیرد.

به گزارش برنا،  الیاسری در سخنانی تصریح کرد، «آمریکا قصد دارد جناح‌های شیعی را از جایگاه نخست‌وزیری دور کند و هدف قرار دادن دوران نخست‌وزیری عادل عبدالمهدی از طریق اجرای یک پروژه آمریکایی نیز با همین هدف صورت گرفت».

این عضو النجباء تاکید کرد: «جریان صدر» همچنان عضو چارچوب هماهنگی احزاب شیعی عراق است، اگر چه حضور در جلسات آن را بعد از اعلام خروج خود از انتخابات، تعلیق کرده است.

به گفته الیاسر، چارچوب هماهنگی احزاب شیعی پیش از انتخابات پارلمانی اخیر تشکیل شد، نه پس از اعلام نتایج آن.

در همین حال، «ائتلاف دولت قانون» به ریاست «نوری المالکی» اعلام کرد که «خط قرمزی» برای بازگشت «جریان صدر» به اتاق هماهنگی احزاب شیعی ندارد.

«بهاء الدین النوری» سخنگوی این ائتلاف امروز به رسانه ها گفت که تمام احزاب اتاق هماهنگی با جناح‌های سنی و شیعی در حال مذاکره هستند و اگر جریان صدر قصد بازگشت به سمت ما را داشته باشد، با در بسته‌ای روبرو نمی‌شود.

وی اضافه کرد که در حال حاضر ائتلاف دولت قانون، مذاکرات متعددی با طرف‌های مستقل انجام می دهد تا شرایط را ارزیابی کند و روند پیوستن آن‌ها به فراکسیون حداکثری تکمیل شود.

سخنگوی ائتلاف تحت ریاست نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق با اشاره به تداوم روند مذاکرات احزاب اتاق هماهنگی با همه طرف‌ها افزود که این احزاب نه تنها جریان صدر بلکه تمامی احزاب را با آغوش باز می‌پذیرند، چرا که در این خصوص خط قرمزی ندارند و حضور هیچ جناحی را رد نمی‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز