موضع یکپارچه گروه‌های فلسطینی در برابر اقدام انگلیس/ چراغ سبز انگلیس به رژیم صهیونیستی

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۹:۴۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۳۷۵۱
گروه های فلسطینی در نوار غزه در موضعی یکپارچه، اقدام اخیر دولت انگلیس در تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» را محکوم و آن را «توطئه» و «چراغ سبز» به رژیم صهیونیستی برای ادامه تجاوزاتش علیه ملت فلسطین توصیف کردند.

به گزارش برنا، اعضای «کمیته پیگیری گروه های ملی و اسلامی فلسطین» در نوار غزه امروز شنبه در پایان نشست اضطراری خود در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که ملت فلسطین به طور یکپارچه اقدام دولت انگلیس در تروریستی خواندن حماس را رد و محکوم می کنند.

گروه های فلسطینی تاکید کردند که دولت انگلیس مسئول ادامه تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین است.

به گفته گروه های فلسطینی، حماس جزء اصیل از بافت فلسطین و یکی از عناصر حرکت آزادی خواهانه و ملی فلسطین است و ملت فسطین اجازه دست درازی به آن را نمی دهد. 

عماد الاغا یکی از فرماندهان جنبش فتح در این نشست خبری، اقدام دولت انگلیس را در ادامه سیاست های استعماری آن در همراهی با اشغالگران دانست و نسبت به تبعات امنیتی این اقدام هشدار داد.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین برای آزادی از دست اشغالگران، حق مشروع در مبارزه دارد.

این مقام جنبش فتح در غزه، با بیان اینکه دولت انگلیس باید موضع اکثریت ملت این کشور در مخالفت با اشغالگران و جنایات آنها را مدنظر قرار دهد، خواستار عقب نشینی از اقدام اخیر خود شد.

الاغا در نمایندگان پارلمان انگلیس خواست تا با این تصمیم دولت این کشور مخالفت کنند و به آن رای ندهند.

وی همچنین از مجمع عمومی سازمان ملل، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و همه عدالت خواهان در جهان خواست تا با این تصمیم مخالفت کنند و قاطعانه در برابر آن بایستند.

این فرمانده فتح اعلام کرد که طی روزهای آینده، یک گردهمایی مردمی در مخالفت و محکومیت تصمیم دولت انگلیس برگزار خواهدشد.

منابع خبری انگلیس روز جمعه به نقل از پریتی پتل وزیر کشور انگلیس گزارش دادند که فعالیت جنبش حماس در این کشور بر اساس قانون «مبارزه با تروریسم» منع خواهد شد و براین اساس، هر کسی که از حماس حمایت کند، پرچم آن را برافراشته یا جلساتی برای این سازمان ترتیب دهد، قانون انگلیس را نقض کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز، وزیر کشور انگلیس گفت که تعلق داشتن به حماس، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم های آنان در ملا عام ۱۰ سال مجازات حبس خواهد داشت.

در واکنش به این تصمیم، جنبش حماس با انتشار بیانیه ای تروریستی خواندن خود را محکوم و خواهان محکومیت این تصمیم انگلیس شد و آن را تداوم تعدی علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آنها دانست که از بیش از یکصد سال پیش آغاز شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز جمعه تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را محکوم کرد.​

نظر شما