رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد

گروسی هیچ انحرافی در برنامه هسته ای ایران مشاهده نکرد

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۱۱:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۵۰۰۲
گروسی هیچ انحرافی در برنامه هسته ای ایران مشاهده نکرد
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکیدبر اینکه ایران در اجرای برنامه هسته ای خود مصمم است،‌ گفت: مطلبی که امروز گروسی چندین بار در ملاقات بیان کردند این است که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط فعالیت‌های هسته‌ای اش در حال انجام است.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از انجام  مذاکره امروز با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی در خصوص جزئیات و موارد توافق شده بیان کردند.
مهندس اسلامی در این نشست خبری ضمن ابراز خرسندی از مذاکره انجام‌شده با مدیرکل آژانس، گفت: در ملاقات با مدیرکل آژانس گفت‌وگویی را برای مسایل موجود و توسعه همکاری‌های دوجانبه مطرح کردیم و نکته حائز اهمیت این بود که مسائل بین ایران و آژانس کاملا فنی است و مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیز دشمنان ایران برای آژانس مطرح و موضوعیت ندارد. مطلب مهمی که آقای گروسی چندین بار در صحبت ها بیان کردند این بود که هیچ  انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد و مشاهده نکردند و فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق ضوابط و معاهدات در حال انجام است و مطالب و مدارک منتشرشده توسط دشمنان بی‌اهمیت است و تفاهم کردیم تا این موضوعات ادامه پیدا نکند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در ادامه و پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای خود  مصمم هستیم، اظهار داشت :باید تأثیرات و همه ابعاد برنامه هسته‌ای ایران در زندگی مردم مورد بهره‌برداری قرار گیرد و آژانس در این زمینه با ما همکاری می‌کند . وی افزود: تولید و ایجاد ظرفیت حداقل ده هزار مگاوات برق هسته‌ای با استفاده از نیروگاه های ماژولار کوچک که ظرفیت حداکثر۳۰۰ مگاوات را دارد،  جز اهداف و برنامه‌های اصلی سازمان است و از ظرفیت‌های صنعتی این فنّاوری با حمایت های آژانس باید حداکثر استفاده را داشته باشیم.
در ادامه این نشست رافائل گروسی مدیرکل آژانس ضمن تشکر از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چند ماه پیش اسلامی توافق کردیم که چند ماه دیگر برمی‌گردم تا ادامه همکاری در شفاف سازی را داشته باشیم و افتخار دارم تا چند ساعت دیگر با وزیر خارجه ایران نیز دیدار کنم.
به دنبال تداوم و تعمق گفت‌وگو با دولت ایران هستیم؛ مذاکرات امروز فشرده بود و موضوعاتی در حال بررسی داریم. دنبال این هستیم مذاکرات را ادامه دهیم که زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم.
هدف اصلی این است که چشم‌انداز برنامه هسته‌ای با توجه به تغییرات اقلیمی به تولید انرژی پاک منجر شود و تلاش می‌کنیم از نشست امروز نتیجه‌گیری مثبتی  داشته باشیم.

نظر شما