رئیس اینستاگرام به سنای آمریکا می‌رود

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۱:۲۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۶۵۹۶۴
رئیس اینستاگرام به سنای آمریکا می‌رود
«آدام موسری» رئیس اینستاگرام ششم دسامبر (۱۵ آذر) برای ارائه پاسخ و توضیحات پیرامون تاثیر منفی این پلتفرم «سمی» بر سلامت روانی کاربران، به ویژه جوانان، در مقابل کمیته فرعی سنای آمریکا حاضر خواهد شد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری افه، اگر چه قانونگذاران آمریکایی از مدت‌ها قبل خواستار پاسخگویی مسئولان برخی شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک پیرامون تاثیرات این شرکت‌ها بر سلامت روان افراد شده بودند، اما «ریچارد بلومنتال» سناتور دموکرات و رئیس کمیته فرعی حمایت از مصرف‌کننده سنا با صدور بیانیه ای از حضور داوطلبانه رئیس اینستاگرام در این جلسه خبر داد.

بلومنتال گفت: به دنبال افشاگری های تکان دهنده در مورد اثرات سمی اینستاگرام، ما از مدیریت این شرکت می خواهیم به ما توضیح دهد که چگونه از الگوریتم های قدرتمند خود برای تبلیغ محتوای سمی برای کودکان استفاده می کند که آنها را به تاریک ترین نقاط می‌کشاند.

وی همچنین از حمایت رئیس اینستاگرام از «اصلاحات و راه‌حل‌های قانونی  ویژه» ابراز امیدواری کرد.  

روزنامه وال استریت ژورنال در سپتامبر گذشته آغاز به انتشار مجموعه ای از مقالات براساس اطلاعات درز شده توسط یک کارمند سابق شرکت «متا» (که در آن زمان با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد و مالک فعلی اینستاگرام است) کرد که بر اولویت منافع شرکت بر امنیت کاربران دلالت داشت.  

بر اساس اسناد منتشر شده، اینستاگرام برای بخشی از جوان‌ترین کاربرانش مضر و به ویژه برای نوجوانان «سمی» است.

به نوشته افه، اثرات منفی این پلتفرم عکاسی محبوب بر سلامت روان نوجوانان با مطالعات و نظرسنجی های انجام شده توسط خود این اپلیکیشن مشخص شده است.

در میان جوانان آمریکایی بررسی شده که گفته بودند به خودکشی فکر کرده‌اند، ۶ درصد گفتند که یکی از دلایلی که آنها را به سمت آن سوق داده، اینستاگرام است. آماری که در مورد نوجوانان انگلیسی به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

دانشمندان دانشگاه هاروارد به تازگی نتایج تحقیقاتی در زمینه بررسی ارتباط میان استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی و تشدید بروز علائم افسردگی را منتشر کرده اند که از وجود رابطه میان این دو فاکتور خبر می‌دهد.

طبق این مطالعه، اسنپ‌چت می‌تواند علائم افسردگی را تا ۵۳ درصد بدتر کند، در حالی که فیس‌بوک می‌تواند آن‌ها را تا ۴۲ درصد و تیک تاک تا ۳۹ درصد بدتر کند.

بنابراین گزارش استفاده از فیس‌بوک در میان افراد زیر ۳۵ سال با خطر بدتر شدن علائم افسردگی همراه بود.

درحالی‌که مطالعات متعددی از جمله این تازه ترین پژوهش دانشگاه هاروارد به ارتباط بالقوه میان رسانه‌های اجتماعی و افسردگی اشاره دارند، شرکت‌هایی مانند فیسبوک نتایج مطالعات را غیرقطعی می‌خوانند.

 

نظر شما