غارتگری و آتش سوزی در اعتراض‌های یک جزیره فرانسوی

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۳:۴۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۶۰۴۱
غارتگری و آتش سوزی در اعتراض‌های یک جزیره فرانسوی
با شدت گرفتن اعتراض ها به پروتکل های بهداشتی کووید – ۱۹ در جزیره مارتینیک مستعمره فرادریایی فرانسه در دریای کارائیب، معترضان فروشگاه ها را غارت کردند و موانع ایجاد شده را آتش زدند.

به گزارش برنا، به نقل از رویترز، ویدئویی از معترضان منتشر شد که نشان می دهد یک مرکز خرید هدف قرار گرفته است و اعتراض کنندگان با کالاهایی در دست در حال فرار هستند.

ویدئوهای دیگر نیز تظاهرات کنندگان را در حال برپایی موانع در حال سوختن در جاده ها نشان می دهد.

طی هفته گذشته، جزایر کارائیبی مارتینیک و گوادلوپ فرانسه صحنه ناآرامی به دلیل خشم از تمهیدات کرونایی از جمله تشدید واکسیناسیون کرونا در این مجمع الجزایر بوده است.

واکسیناسیون اجباری، احساسات مردم این جزایر را که از نسل بردگانی هستند که در مزارع نیشکر فرانسه کار می کردند، جریحه دار کرده است. در جریان قرن بیستم، بسیاری از ساکنان جزیره گوادلوپ به طور سازمان یافته در معرض آفت کش های سمی مورد استفاده در مزارع پرورش موز قرار گرفتند.

با آغاز نشانه هایی از بهبود وضعیت گردشگری، کارائیب در هفته های اخیر هدف موج جدید کرونا قرار گرفته که باعث اعمال قرنطینه و لغو پروازها و شلوغ شدن بیمارستان ها شده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه هفته گذشته در مورد اعتراضات مناطق برون مرزی فرانسه گفت که دولت تسلیم دروغ‌ها، تحریف اطلاعات و بهره‌برداری برخی افراد از این وضعیت بحرانی نخواهد شد.

به گزارش یورو نیوز، گوادلوپ که در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد یکی از پنج جزیره ای است که به‌نوعی استان فرادریایی فرانسه محسوب می شود. جزیره مارتینیک، رئونیون، مایوت و گویان دیگر شهرستان های فرادریایی فرانسه را تشکیل می دهند.  در این جزایر که در دو قاره آفریقا و آمریکا قرار دارد، مردم با تبعیض های زیادی روبرو هستند.

اغلب ساکنان گوادلوپ همچون دیگر جزیره های فرادریایی فرانسه را سیاهپوستان تشکیل می دهند. سیاهپوستانی که نسل‌های بجای مانده از دوران برده داری سازمان یافته حکومت های گذشته فرانسه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم هستند.

مجمع‌الجزایر گوادلوپ برای اولین بار توسط کریستوف کلمب در سال ۱۴۹۳ میلادی کشف شد و آن را کاروکرا (Karukera) یا " جزیرهٔ آبهای زیبا " نامیدند.

در سال ۱۶۳۵ گوادلوپ توسط فرانسویان تسخیر شد. مدتی نیز بریتانیا بر آن تسلط داشت؛ ولی از سال ۱۹۴۶ مجمع‌الجزایر گوادلوپ به صورت یکی از شهرستان‌های فرادریایی فرانسه درآمد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز