گسترش آتش سوزی کلرادوی آمریکا/ بیش از ۳۵ هزار نفر در آستانه سال نو آواره شدند

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۰۹:۳۲:۱۳
کد خبر: ۱۲۸۰۷۴۰
مقامات ایالت کلرادوی آمریکا در آستانه سال نو میلادی ۲۰۲۲ اعلام کردند به دلیل آتش سوزی گسترده در شهر بولدر در این ایالت، دستکم ۵۰۰ خانه تخریب شده و بیش از ۳۵ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

 به گزارش برنا از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، هنوز گزارشی از تلفات انسانی این آتش سوزی منتشر نشده است اما "جارد پولیس" فرماندار کلرادو گفت برای صدمه نرسیدن به افراد در این آتش سوزی، به معجزه سال نو نیاز داریم.

وی افزود: این آتش سوزی در یک چشم به هم زدن گسترش یافت و مردم تنها چند دقیقه برای نجات جان خود فرصت داشتند.

با این حال، صدها نفر خانه‌ و شاید همه دارایی خود را در این آتش سوزی از دست داده اند. "جو پل " کلانتر شهر بولدر پس از ارزیابی خسارت گفت: نواحی حاشیه شهر کاملا در آتش سوخته اند. ضلع غربی سوپریر، بخش قدیمی شهر سوپریر کاملا از بین رفته که در این ناحیه ۵۰۰ خانه وجود داشته است.

امکان افزایش خسارت ها وجود دارد. کلانتر شهر بولدر توضیح داد که در بررسی هوایی، چندین خانه دیگر در سایر مناطق نیز در آتش سوخته اند.

این آتش سوزی روز پنجشنبه آغاز شد و به سرعت در یک هزار و ۶۰۰ هکتار گسترده شد. کلانتر شهر بولدر گفت: بیش از ۳۷۰ خانه در ضلع غربی شهر سوپریور در نزدیکی بولدر در آتش سوخته اند و ۲۱۰ خانه دیگر در بخش قدیمی شهر سوپریور در خطر نابودی ناشی از آتش سوزی قرار دارند.

وزش باد های شدید به گسترش این آتش نیز کمک کرده است. در همین حال در روز جمعه، برق حدود ۱۷ هزار نفر در ایالت کلرادو قطع بوده و اکثر افرادی که به برق دسترسی نداشته اند در شهر زندگی می کنند. مقامات ایالت کلرادو به چگونگی آغاز این آتش سوزی اشاره ای نکرده اند.

بر اساس گزارش ها، ایالت های جنوبی و بخصوص غرب آمریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله شاهد آتش سوزی های مهیبی هستند.

ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه  در مجموع بیش از ۴میلیون و ۱۰۰هزار جریب (بیش از یک میلیون و ۶۵۰هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت، این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی در سال ۲۰۱۸ در این ایالت دو برابر گزارش شد. تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رخ داده که در تاریخ این ایالت بی‌سابقه گزارش شدند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز