سفیر ایران در چین:

اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاوردهای مهم سفر امیرعبداللهیان بود

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۰:۲۷:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۶۲۶۷
اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاوردهای مهم سفر امیرعبداللهیان بود
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در توئیتی نوشت: اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاوردهای مهم سفر وزیر امور خارجه به چین بود.

به گزارش برنا، محمد کشاورزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین در توئیتی در حساب شخصی خود نوشت: ‌وزیرامورخارجه کشورمان، صبح امروز شنبه، ‌چین را به مقصد ‌ایران ترک کرد. اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاوردهای مهم این سفر بود که هیئت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، اقتصادی،  نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی داشتند. 

وی افزود: روابط دو کشور اکنون: از پی افکندم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند.

وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت رسمی وانگ یی وزیر خارجه چین در صدر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عازم چین شده بود، در روز جمعه با همتای چینی خود، آخرین وضعیت برنامه همکاری‌های ۲۵ ساله دو کشور را مورد بررسی قرار داد. 

حسین امیرعبداللهیان در پایان دیدارهای تفصیلی خود با وزیر خارجه چین گفت: در این سفر توافق کردیم که دو طرف شروع اجرایی و عملیاتی شدن توافق همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جامع ۲۵ ساله دو کشور را اعلام کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما همزمان با گفت‌وگوها در چین، مقدماتی را فراهم کرده بودیم که بتوانیم امروز را روز شروع اجرای توافق جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور اعلام کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما