رئیس جمهوری سابق اکوادور از بلژیک پناهندگی گرفت

۱۴۰۱/۰۲/۰۳ - ۱۰:۴۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۱۶۸۲
رئیس جمهوری سابق اکوادور از بلژیک پناهندگی گرفت
رافائل کوره‌آ رئیس جمهوری سابق اکوادور که پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اش از سوی قوه قضاییه این کشور به اتهام فساد مالی تحت تعقیب است، در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه گفت که از بلژیک پناهدگی دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، خبرگزاری فرانسه افزود: قوه قضاییه  اکوادور پیشتر از بلژیک درخواست استرداد رافائل کوره‌آ  رئیس جمهوری سابق این کشور را که بطور غیابی وی را به هشت سال زندان محکوم نموده است، کرده بود.

این گزارش می افزاید:یک گواهی ازکمیساریای کل پناهندگان و افراد بدون تابعیت که  به تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱) بوده و به رویت خبرگزاری فرانسه رسیده است، وضعیت جدید رئیس جمهوری سابق اکوادور را دراین مورد  تأیید می کند.

بنابراین گزارش، کوره‌آ روزگذشته (جمعه) در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه درمورد اعطای پناهندگی از سوی بلژیک گفت: این تسکینی است، زمانی که از شما چنین حمایت می شود نشانگر آن  است که تحت تعرض و اذیت قرار داشته اید.

بنابراین گزارش کوره‌آ، که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ رئیس جمهوری اکوادور بود، دو سال پیش نسبت به دریافت مبالغی  از شرکت‌های خصوصی برای کارزار  انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۳ در قبال قراردادهای دولتی به ارزش حدود ۷ میلیون دلار مجرم شناخته شد.

این گزارش می افزاید:کوره‌آ، ۵۹ ساله در سال ۲۰۱۷ و پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش به بلژیک گریخت و تاکنون در آنجا به سر می برد؛ وی همواره اتهامات وارده از سوی دستگاه قضایی اکوادور مبنی در دست داشتن در طرح های فساد مالی دراین کشور را رد کرده و خود را قربانی تعرضات سیاسی دانسته است.

جمهوری اکوادور با وسعتی بالغ بر ۲۵۶هزا رکیلومتر مربع و جمعتی بیش از ۱۷ میلیون و ۷۰۰هزار نفر کشوری است که در شمالغرب آمریکایی جنوبی واقع است. ۰۲*

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز