قاسم عزیزی: مهم‌ترین ابزار در جنگ شناختی رسانه است/ دشمن می‌خواهد مردم را خسته کند

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۴:۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۴۴۰۲
قاسم عزیزی: مهم‌ترین ابزار در جنگ شناختی رسانه است/ دشمن می‌خواهد مردم را خسته کند
قاسم عزیزی کارشناس رسانه گفت: استکبار در جنگ شناختی هدفی در راستای نشانه رفتن اذهان و باور مردم را دنبال کرده و طوری وانمود می‌کند تا مردم از باور و آرمان خود دست بکشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، قاسم عزیزی کارشناس رسانه با حضور در استودیوی پخش زنده "انعکاس" رادیو گفت‌وگو صدا و سیما در خصوص رسانه و قدس اظهار کرد: جبهه استکبار آرایش جنگی خود را قبلا در 5 حوزه زمین، هوا، دریا، فضا و سایبر گسترش داده بود و امروز این جبهه را به جنگ شناختی تغییر داده است.

وی معتقد است استکبار در جنگ شناختی هدفی در راستای نشانه رفتن اذهان و باور مردم را نشانه رفته و طوری وانمود می کند تا مردم از باور و آرمان خود دست بکشند.

این فعال رسانه تصریح کرد: از این حیث مهم ترین ابزار در جنگ شناختی رسانه است و رژیم منحوس صهیونیستی تلاش دارد در حوزه رسانه یکه دار میدان باشد و لذا بسیاری رسانه های مطرح دنیا را تحت سلطه خود در آورده است و از این رو تلاش می کند صدای رسای جبهه مقاومت به ضمیر روشن مردم دنیا منتقل نشود.

عزیزی همچنین در خصوص تاثیر رسانه‌ها در بازتاب صدای جبهه مقاومت سخن گفت و افزود: آزادگان در حدود 30 کشور در روز قدس به خیابان ها می‌آیند و از آرمان روشن مردم فلسطین دفاع می کنند و این حرکت قطعا تاثیر گذار بوده است.

سردبیر سایت صدای ایران گفت: در این بین درایت حضرت امام (ره) بود که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را به اسم روز قدس، نام گذاری کردند و رسانه های جریان مقاومت تا جایی که توانستند، صدای مردم را در حمایت از مقاومت فلسطین انعکاس داده اند اما از دیگر سو جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا صدای روشن مردم به دیگر نقاط دنیا منعکس نشود.

دبیر احزاب خبرگزاری فارس در عین حال گرویدن مردم از افغانستان و پاکستان به مقاومت عراق را نشان از تاثیر گذاری این جبهه دانست و افزود: جبهه مقاومت توانست در عرصه رسانه این صدا را به اقصی نقاط دنیا منتقل سازد.

*نقایص جبهه خودی در جنگ رسانه ای

در ادامه علی عبدی، کارشناس رسانه با اشاره به نمادین بودن روز قدس در مبارزه با اسرائیل را صرفا باید مرهون حضرت امام(ره) دانست، گفت: اعلام این روز در آخرین جمعه ماه رمضان 1358 اتفاق افتاد و امام(ره) طی بیانیه ای روز قدس را اعلام کردند.

وی افزود: الحمدلله این روز ماندگار شد ولی متاسفانه این نشانه و پرچم طی سال های اخیر دچار آفت و آسیب هایی شده است و جا دارد نسبت به آن آسیب شناسی داشته باشیم.

عبدی در عین حال به کم کاری های رسانه ای اشاره کرد که موجب شده از ظرفیت ها به خوبی استفاده نکنیم و اگر تک کارهای صورت گرفته را در نظر نگیریم، با پرونده ای خالی در این حوزه رو به رو خواهیم شد.

وی این رویه را با اقدامات رسانه ای دشمن مقایسه کرد و گفت: در حال حاضر در جنگی تمام عیار و غیر نظامی با رژیم صهیونیستی به سر می بریم که در عرصه های مختلف در حال وقوع است.

عبدی خاطرنشان کرد: جنگ رسانه ای پر قدرت و حساس تر از جنگ میدانی است و این رژیم با همراهی سعودی ها و اماراتی ها عملا جنگی تمام عیار و رسانه ای را سامان داده و به شدت عمل می کند.

وی همچنین به همراهی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای اشاره کرد و گفت: ما در مقام عمل هیچ جبهه گیری رسانه ای را نمی بینیم و فاقد یک اتاق جنگ رسانه ای می باشیم.

انتهای پیام//

نظر شما