نماینده مجلس: ارز ترجیحی ذاتا فساد زا است/ مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۵:۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۶۵۶۱
نماینده مجلس: ارز ترجیحی ذاتا فساد زا است/ مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ترجیحی ذاتا فساد زا است از گذشته تاکنون به دلیل عدم نظارت دقیق دستگاه های متولی متاسفانه عده ای از این ارز ترجیحی سوء استفاده کردند و این سوء استفاده باعث شد تا عده ای اغنا شوند و درآمد سنگینی نصیب شان شود.

«مهدی عسگری» نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با "اهمیت حذف ارز ترجیحی" گفت: ارز ترجیحی ذاتا فساد زا است از گذشته تاکنون به دلیل عدم نظارت دقیق دستگاه های متولی متاسفانه عده ای از این ارز ترجیحی سوء استفاده کردند و این سوء استفاده باعث شد تا عده ای اغنا شوند و درآمد سنگینی نصیب شان شود. مجلس ذاتا با حذف ارز ترجیحی موافق است منتها باید تصمیم گیرندگان در سطح کلان جامعه یک هم افزایی ایجاد کنند و به یک تصمیم عقلایی و منطقی برسند و در کف جامعه هم باید یک فضای اغنایی صورت بگیرد. 

وی در ادامه بیان کرد: دنیا آبستن حوادث در حوزه امنیت غذایی شده است، دو کشوری که سی درصد غله دنیا را تامین می کردند با هم درگیر هستند، روسیه و اوکراین، دو کشوری که هفتاد درصد روغن دنیا را تامین می کردند با هم درگیر هستند بنابراین نگاه و رویکرد ما این است که حذف ارز ترجیحی را در دستور کار قرار دهیم منتها مابه التفاوت هزینه حذف دولتی و ارز آزاد را باید به مردم اطمینان بدهیم که چگونه به دستشان می رسد.

عسگری در رابطه با اختصاص کالابرگ الکترونیکی گفت: عده ای مردم شناسنامه وکد ملی ندارند و عده ای هم شماره حساب ندارند باید اینها را احصاء کنند و یک غربالگری کلی انجام شود و بعد بر اساس فضای کشور کوپن یا کالابرگ در اختیار مردم بگذارد.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز