نماینده‌ مهاباد از پاسخ وزیر خارجه بصورت مشروط قانع شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۰۸:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۷۲۶۷
نماینده‌ مهاباد از پاسخ وزیر خارجه بصورت مشروط قانع شد
جلال محمود زاده از پاسخ وزیر امور خارجه در خصوص دلیل عدم اعلام نظر رسمی در رابطه با سدسازی بی‌رویه دولت ترکیه روی رودخانه های مرزی دجله و ارس به صورت مشروط قانع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در نشست علنی امروز امروز (سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد از حسین امیرعبداللهیان مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت پس از توضیحات وزیر مربوطه، محمودزاده به صورت مشروط از توضیحات وی قانع شد.

محمودزاده گفت: اگر وی قول بدهد که گزارشات دو ماهه و سه ماهه از روند پیگیری این موضوع بسیار مهم به رئیس مجلس و کمیسیون تخصصی کشاورزی بدهد، قانع خواهم شد.

محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی گزارش سوال جلال محمودزاده نماینده مهاباد از وزیر امور خارجه را به شرح زیر قرائت کرد:

بازگشت به نامه  1519929 مورخ 26/6/1400 گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص سوال ملی جلال محمودزاده از وزیر امور خارجه به شرح زیر ارسال می‌شود.

دلیل عدم اعلام نظر رسمی در رابطه با سدسازی بی‌رویه دولت ترکیه روی رودخانه‌های مرزی دجله و ارس و عدم اعتراض نسبت به آن چیست؟

بر اساس این گزارش نتیجه بررسی این شد که در اجرای ماده 207 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سوال فوق در جلسه رسمی مورخ 21/1/1401 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور 20 نفر از اعضا از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سوال کننده و وزیر امور خارجه مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ‌ها و توضیحات ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

انتهای پیام/

نظر شما