سیدحسن نصرالله: رای لبنانی‌های خارج‌نشین به لیست مقاومت نشانه شجاعت است

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۲۰:۲۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۷۶۰۰
سیدحسن نصرالله: رای لبنانی‌های خارج‌نشین به لیست مقاومت نشانه شجاعت است
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: رای لبنانی‌های مهاجر خارج از کشور به لیست مقاومت نشانه شجاعت و صداقت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدحسن نصرالله امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی ویدئو کنفرانسی خود در جشن انتخاباتی حزب‌الله که در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، افزود: در قوانین جدید جنگ با مقاومت توانستیم از دفاع به حمله برویم و نمی‌توانیم از آن عقب‌نشینی کنیم.

وی حضور گسترده شهروندان لبنانی طی دیروز و امروز در جشن‌های انتخاباتی مقاومت را پیامی برای همه کسانی دانست که بر سر مقاومت شرط‌بندی کرده‌اند.

دبیر کل حزب‌ الله لبنان را پایتخت اعراب دانست و افزود: عرب‌گرایی بدون فلسطین و قدس وجود ندارد و عرب‌گرایی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

سیدنصرالله اظهار داشت: ما نه به نیات دشمن از طریق رسانه‌ها و نه به اظهارات روسایشان اعتماد داریم و اشغالگران درک کرده‌اند پشت سخنانی که در روز جهانی قدس و دیروز گفته شد مردانی وجود دارند که آنها را به وحشت خواهند انداخت.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند جایگزین دولت شود، افزود: ما نه موضوع سرنگونی نظام در لبنان و نه سرنگونی یک دولت و جایگزینی آن با دیگری را مطرح نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: کانال‌های دیپلماتیک به ما اطلاع دادند رژیم اسرائیل تاکید کرده است قصد ندارد اقدامی علیه لبنان انجام دهد اما ما به او و پیام‌هایش اعتماد نداریم و آماده خواهیم بود.

سیدحسن نصرالله خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما نه به دشمن، نه به پیام‌های دیپلماتیک و نه به اظهارات نخست‌وزیرش (رژیم صهیونیستی) اعتماد نداریم و آمادگی خود را با چشمان باز تا پایان رزمایش‌های نظامی رژیم  اسرائیل حفظ می‌کنیم و این پیام آشکار یا ضمنی، نتیجه صلابت و حضور مقاومت است و دشمن بداند پشت سر سخنانی که گفته می‌شود محیطی آماده با مردانی توانمند و حضوری گسترده وجود دارد که ادب را رعایت کند و ما اجازه هیچ تجاوزی به لبنان را به هر دلیلی نخواهیم داد.

دبیرکل حزب‌الله افزود: ما حتی در مساله مقاومت نمی‌توانیم جایگزین دولت باشیم، ما از مردم، ارتش و مقاومت سخن می‌گوییم و این مساله باید روشن باشد و ما به آن ایمان داریم و در تحقق این امر کمک می‌کنیم.

نصرالله با بیان اینکه لبنان نمی‌تواند یک جنگ داخلی جدید را تحمل کند، افزود: جنگ داخلی یک خط قرمز است و هر کس به آن اصرار کند باید به عنوان خیانتکار تلقی شود.

وی ادامه داد: ما در لبنان، دولت، قانون اساسی و قوانین داریم، ما مانند برخی کشورهای عربی از سرنگونی نظام و ایجاد یک نظام سیاسی جدید و در مورد ساختن یک دولت جدید سخن نگفتیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: این کشور و این نظام از مجموعه مشکلاتی رنج می‌برد که قدرتش برای کار و تولید را مختل می‌کند و باید برای اصلاح و رفع آنها و رفع کمبودها و رفع این عیوب کار کرد.

سیدنصرالله گفت: پروژه واقعی و طبیعی هر جریان سیاسی در لبنان باید یک پروژه اصلاحی در نظام و در دولت باشد و حتی اگر بخواهد مسیر تغییر را در پیش بگیرد اما در چارچوب دولت باشد.

وی افزود: وضعیت لبنان دقیق و حساس است و بسیاری تلاش کردند تا تغییرات دراماتیک ایجاد کنند بنابراین کشور وارد یک جنگ داخلی شد و هر کسی که به جنگ داخلی اصرار کند خائن است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما یک نظام فرقه‌ای داریم که شامل بسیاری از حفره‌ها، مشکلات و معایب است و امکان کار برای رفع آنها زیر سقف «توافق طائف » وجود دارد.

سیدنصرالله اظهار داشت: آنچه همه باید آرزویش را داشته باشیم، تصویری از یک کشور عادل و توانمند است و این همان چیزی است که در برنامه انتخاباتی خود درباره آن صحبت کردیم و ما تصویر و مصادیق  یک دولت عادل را در ذهن داریم و برای تحقق این مصادیق باید کار کنیم.

وی تاکید کرد: دولت عادل، دولتی است که به فکر مردم خود باشد و توسعه متوازن را پیشه کند و به دلایل فرقه‌ای، حزبی یا جناحی، منطقه‌ای را از منطقه دیگر متمایز نکند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: پول دولت، مال همه مردم است و باید از طریق طرح‌های عمرانی به دست همه مردم برسد و قانون عادلانه در مالیات‌ها، قانونی است که به ارزش افزوده تکیه کند.

وی افزود: زمانی که یکی از برادران ما یکی از وزارتخانه‌ها را بر عهده گرفت، تلاش بسیار زیادی انجام دادیم تا بخش رسمی سلامت، محل امید مردم باشد.

سیدنصرالله تصریح کرد: یک دولت عادل و توانمند قادر است از حاکمیت و ثروتش برابر هرگونه تجاوز یا تسلط یا سلطه یا تحقیر محافظت کند، نه اینکه بار آزادی را بر دوش مردمش تحمیل کند.

وی افزود: امیدواریم دولت لبنان بتواند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت بدون تمایز بین مناطق بر عهده دولت است، افزود: نیروی دریایی لبنان توانایی رسیدن به عمق ۳۰۰ متری برای نجات اجساد قربانیان قایق مرگ در طرابلس را ندارد.

سیدنصرالله افزود: تبدیل دولت به بهترین شکل که در آن عدالت و توانمندی شکل گیرد نیازمند همکاری همه، احزاب، جریان‌ها و رهبران است.

وی اظهار داشت: این کشور (لبنان) مبتنی بر مشارکت و عدم حذف است و همه باید در حد طبیعی خود در مجلس، نماینده داشته باشند و قانون فرصت بسیار بزرگی را برای حضور همه در ابعاد طبیعی خود باز کرده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: رویکرد ما برخلاف عده‌ای است که از روی عصانیت ادعا می‌کنند ما نمی‌خواهیم کسی را حذف کنیم و ما با اکثریت یا اقلیت نیستیم و این در یک نظام فرقه‌ای صادق نیست.

نصرالله افزود: ما از حامیان مشارکت ملی در ایجاد یک دولت عادل و توانمند و همکاری برای خروج لبنان از بحران هستیم.

وی ادامه داد: همه ما می‌خواهیم با هم باشیم و تلاش کنیم تا دولت کنونی بیش از هر زمان دیگری به دولتی عادل و توانمند تبدیل شود و امید و آرزوهای مردم لبنان را برآورده کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما در حزب‌الله احساس می‌کنیم که بیش از هر زمان دیگری مسئول هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما