دلیل بازداشت مورا پس از بازگشت از تهران مشخص شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۰۹:۲۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۲۸۶۰۰
یک تارنمای خبری به نقل از محافل دیپلماتیک اروپایی گمانه زنی کرد که تغییر مکرر بلیط بازگشت به اروپا به بازداشت انریکه مورا و همراهانش در آلمان منجر شده باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، تارنمای آمریکایی پولیتیکو دیشب (۲۳ اردیبهشت) به نقل از پلیس آلمان نوشت که مورا و دو دیپلمات همراهش به مدت ۴۰ دقیقه و به دلیل هشدارهای رایانه ای بی ارتباط با افراد مذکور و مرتبط با مسیر پروازی آنها، بازداشت و بازجویی شدند.

به نوشته این تارنمای خبری، مقام های اتحادیه اروپا احتمال می دهند که برنامه مسافرت دیپلمات های اروپایی که به خاطر برنامه متغیرشان در تهران مجبور شدند تا رزرو بلیط پرواز بازگشت به اروپا را چندین بار تغییر دهند، هشدار خودکار مرزبانی آلمان را بدون توجه به هویت این مسافران فعال کرده است.

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیروز توییت کرد که در راه بازگشت از تهران او را در فرودگاه فرانکفورت آلمان بدون هیچ توضیحی نگه داشتند.

این مقام بلندپایه اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره مذاکرات هسته ای وین به تهران آمده بود، ادامه داد: پلیس آلمان در راه بازگشت به بروکسل از تهران، من را در فرودگاه فرانکفورت بدون هیچ توضیحی نگه داشته است.

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین با ابراز تعجب از اینکه چرا یک مقام ارشد اروپایی باید با چنین وضعیتی روبرو شود، افزود: یک مقام اتحادیه اروپا در حال ماموریت رسمی با داشتن گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی، تلفن های همراه و گذرنامه خود را تحویل داده (ضبط شده) است.

مورا به عنوان هماهنگ‌ کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها از سه‌شنبه گذشته به تهران سفر کرده بود تا اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات وین را کاهش دهد.

وی ظرف دو روز با معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران دیدار کرده و پنج شنبه شب راهی بروکسل شد.

​انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز