با حکم مقام معظم رهبری صورت گرفت؛

تکیه روحانی میانه‌رو بر مسند امام جمعه موقت تهران

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۹:۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۷۶۷۹۸
تکیه روحانی میانه‌رو بر مسند امام جمعه موقت تهران
«محمد حسن ابوترابی فرد»، نماینده پیشین شورای اسلامی، با حکم رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران انتخاب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد حسن ابوترابی فرد برادر شهید آزاده دفاع مقدس علی اکبر ابوترابی فرد است که در اسارت به شهادت رسید.

ابوترابی فرد، سرلیست اصولگرایان در مجالس مختلف، و روحانی میانه رویی است که به سنتی‌های این جریان نزدیک‌تر است.

وی در سال ۱۳۴۷ با انتقال دادن اعلامیه‌های امام خمینی از عراق به عربستان سعودی، فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد. در اواخر دهه ۴۰ با سفر به جنوب لبنان به همکاری با مصطفی چمران پرداخت. از استادان وی در حوزه علمیه می‌توان به آیت الله محمدمهدی بجنوردی، مجتبی تهرانی، هاشم آملی، فاضل لنکرانی و آیت الله بهجت اشاره کرد.

بعد از انقلاب اسلامی ایران به مسئولیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع انتخاب شد و در جبهه میانی و جنوبی جنگ ایران و عراق مشغول فعالیت شد. در سال ۱۳۷۲ با حکم سید محمد صدر به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و در دوران ریاست محسن قمی بر نهاد رهبری در دانشگاه ها، به عنوان مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران انتخاب شد.

در سال ۱۳۸۴ به عضویت جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد. او عضو هیئت حل اختلاف سران قوا بوده و در در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی نایب رئیس بوده‌ است.

وی یکی از اعضای ائتلاف پنجگانه (ائتلاف اکثریت اصولگراها) برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ بود که در جلسه ۱۹ اردیبهشت اعضای ائتلاف پنجگانه در حضور آیت الله مهدوی کنی، بعنوان نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه انتخاب شد و در ۲۱ اردیبهشت برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ نام‌نویسی کرد. وی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۲ به دنبال درخواست ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس مبنی بر باقی ماندن وی در مجلس، از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

گفتنی است آخرین سمت وی امام جمعه موقت قزوین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز