امروز در تهران انجام شد؛

دیدار عراقچی با معاون وزیر خارجه روسیه درباره برجام

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۷:۴۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۷۴۵۷
دیدار عراقچی با معاون وزیر خارجه روسیه درباره برجام
معاون وزیر امور خارجه روسیه و معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح امروز در تهران در مورد آخرین تحولات مربوط به برجام و مسائل بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در ادامه رایزنی های دوره ای جمهوری اسلامی ایران و روسیه پیرامون برجام و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین ،  معاونان وزیر امور خارجه دو کشور طی دیداری صبح چهارشنبه شنبه در تهران در مورد آخرین تحولات مربوط به برجام و مسائل بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند. 

در این دیدار عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح مواضع کشورمان پیرامون تحولات منطقه ای و بین المللی، بر اهمیت تداوم رایزنی های مستمر بین طرفین تاکید کرد. عراقچی همچنین با تشریح مواضع کشورمان در خصوص برجام، اقدامات مخرب و غیر مسئولانه هیات حاکمه آمریکا در بی اعتنایی به چندجانبه گرایی و تعهدات بین المللی این کشور را مردود دانسته و بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حراست از حقوق حقه خود تاکید کرد.

 ریابکوف وزیرخارجه روسیه نیز در این دیدار با پراهمیت توصیف کردن مشورتهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، رویکرد مسئولانه کشورمان در ایفای تعهدات برجامی خود را مورد تمجید قرار داده و تاکید کرد که هیچ کشوری نباید به خود اجازه بدهد که با تفاسیر و مطالبات یکجانبه، مبانی پذیرفته شده حقوقی بین المللی و دیپلماسی را مخدوش کند.

نظر شما