رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند/ ۸۵ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده است

۱۳۹۷/۰۱/۳۱ - ۲۱:۰۸:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۹۸۱
۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند/ ۸۵ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده است
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با سفر به استان مازندران ضمن حضور در مراسم تکریم مدیرکل سابق بنیاد استان مازندران و معرفی مدیرکل بنیاد این استان با نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین سید «محمدعلی شهیدی»، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه در مراسم تکریم عباسعلی رضایی مدیرکل سابق بنیاد استان مازندران و معرفی هدایت مظلومی به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، وظیفه بنیاد را خدمت به ایثارگران دانست و گفت: شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ملت و نظام ما دارند و همه ما مدیون خون شهدا هستیم، بنابراین باید با صبر، حوصله، تدبیر، خوش اخلاقی و مدیریت خوب به این عزیزان خدمت کنیم و فرمایشات امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری را در بنیاد پیاده کنیم.

وی افزود: بنیاد در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ با فرمان امام راحل شکل گرفت و در آن زمان حدود ۳۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده بودند، اما امروز آمار کل شهدای کشورمان حدود ۲۳۰ هزار نفر است و ۵۷۵ هزار نفر نیز به درجه رفیع جانبازی رسیده‌اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز جامعه‌ای بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

نماینده ولی فقیه با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت در جهت ارتقاء خدمات‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا حرکت کنیم تصریح کرد: خوشبختانه تلاش‌های صورت گرفته در بنیاد منجر به ایجاد آرامش خوبی در بین ایثارگران شده است و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راه پرداخت معوقات ایثارگران بود که شامل معوقات مربوط به دو دهه قبل ۱۳۹۱ می‌شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئله اشتغال فرزندان ایثارگران را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی این نهاد برشمرد و افزود: از زمان شروع به کار دولت‌ یازدهم تابه‌حال ۸۵ هزار شغل برای ایثارگران عزیز ایجاد شده است، با فعالیت های صندوق اشتغال و کارآفرینی هم حدود ۷۰۰۰ نفر مشغول به کار شدند بااین‌حال ایثارگران زیاد دیگری نیز به صف افراد جویای شغل اضافه شده‌اند که تلاش ما در جهت ایجاد اشتغال برای این عزیزان است.

معاون رییس جمهور ضمن قدردانی از خدمات ۳۱ ساله مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: آقای رضایی از نیروهای توانمند بنیاد شهید و امور ایثارگران بود و خدمات ارزشمند وی به ایثارگران استان مازندران ستودنی است.

مهندس محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، اظهار داشت: همه مسئولان وظیفه دارند در حفظ دستاوردهای ایثار و شهادت تلاش کنند زیرا ایران اسلامی به برکت خون‌های پاک شهدا و ایثارگران و تحت زعامت ولایت فقیه، در منطقه و جهان سربلند است.

همچنین هدایت مظلومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این مراسم با بیان اینکه استان مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و انقلاب است، اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران افتخاری بزرگ است.

وی با بیان اینکه بنیاد متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است اظهار داشت: در جهت تحقق، توسعه و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ماندگاری این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

عباسعلی رضایی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز طی سخنانی گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در طول خدمات ۳۱ ساله در بنیاد برای من یک افتخار بود. در طی سالیان خدمت در بنیاد هرگز احساس خستگی نکردم و دعای خیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران را رمز موفقیت خود می‌دانم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در ادامه سفر خود به مازندران در دیدار با آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد در راستای خدمات‌رسانی به ایثارگران و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

آیت‌الله طبرسی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم توجه همه‌جانبه مسئولین به رسیدگی به امور ایثارگران تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی همچنین با حضور در مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار استان مازندران با جمعی از جانبازان حاضر در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارهای چهره به چهره ضمن تبریک میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز از نزدیک با وضعیت این جانبازان آشنا شد و دستورات لازم را جهت رسیدگی به موارد مربوط به آنان صادر کرد.

نظر شما