آمریکا و هم‌پیمانان عربش رهبران حزب‌الله را تحریم کردند

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۸:۵۳:۲۲
کد خبر: ۷۰۸۱۸۷
آمریکا و هم‌پیمانان عربش رهبران حزب‌الله را تحریم کردند
آمریکا و هم‌پیمانانش از اعمال تحریم‌هایی جدید علیه حزب‌الله لبنان خبر دادند.

به  گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله، سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی لبنان را هدف قرار می‌دهد و برخی کشورهای عربی شامل عربستان، قطر، بحرین، عمان،کویت و امارات این تحریم‌ها را اجرا خواهند کرد.

این کشورها رهبران حزب‌الله لبنان از جمله سیدحسن نصرالله و نعیم قاسم را تحریم‌کرده‌اند. علاوه بر این، این تحریم‌ها سه عضو دیگر شورای رهبری حزب‌الله شامل حسین الخلیل، إبراهیم أمین السید و محمد یزبک را در برمی‌گیرد.

بر این اساس، طلال حمیه، هشام سیف‌الدین، علی یوسف شراره و شرکت تحت ریاست او به نام اسپکتروم، گروه انما، گروه مهندسی و قراردادی انما، حسن ابراهیمی و بازرگانی ماهر از جمله دیگر افراد و شرکت‌های تحریم شده هستند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا و این شش کشور اقداماتی مهم برای مختل کردن فعالیت‌های حزب‌الله از طریق تحریم رهبری آن انجام دادند.

وی در ادامه این ادعای بی‌اساس را مطرح کرد که این کشورها یک بار دیگر نشان دادند از طریق مقابله با «نفوذ بی‌ثبات‌کننده حزب‌الله و ایران»، به امنیت بین‌المللی اهمیت بسیاری قائل هستند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: کشورهای ما با هدف قرار دادن حزب‌الله تمایز اشتباه میان طرح‌های تروریستی حزب‌الله و شاخه سیاسی آن را رد کردند.

 

نظر شما