نماینده مردم تهران:

برجام، اجماع جهانی علیه ایران را شکست/ ایران اروپا را از آمریکا جدا کرد

۱۳۹۷/۰۲/۲۸ - ۰۵:۳۱:۰۳
کد خبر: ۷۰۸۴۱۹
برجام، اجماع جهانی علیه ایران را شکست/ ایران اروپا را از آمریکا جدا کرد
نماینده مردم تهران با اشاره به حمایت اخیر اتحادیه اروپا از برجام، گفت: یکی از ویژگی‌ها و امتیازات برجام به هم خوردن اجماع جهانی علیه ایران پیش از برجام بود که با تعاملات صورت گرفته توسط رئیس جمهور و فعالیت فشرده دیپلماتیک این امر به تحقق پیوست.

«محمود صادقی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، با اشاره به حمایت اخیر اتحادیه اروپا از برجام، گفت: یکی از ویژگی‌ها و امتیازات برجام به هم خوردن اجماع جهانی علیه ایران پیش از برجام بود که با تعاملات صورت گرفته توسط رئیس جمهور و فعالیت فشرده دیپلماتیک این امر به تحقق پیوست.

وی با بیان اینکه ایران توانست اتحادیه اروپا را از آمریکا جدا کند که این امر منجر به توافق هسته ای شد، افزود: اکنون هم به تبع همان وضعیت، اروپا حداقل فعلا در مقام موضع‌گیری سیاسی مستقل عمل می‌کند، علاوه بر اینکه از نظر حقوقی هر یک از کشورهای اروپایی چه در قالب اتحادیه‌ اروپا و چه در قالب کشورهای عضو شورای امنیت به صورت مستقل نسبت به برجام تعهد حقوقی دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه از بعد دیگر می توان، اختلافات اتحادیه اروپا و آمریکا را نیز در نظر گرفت، تصریح کرد: توافقنامه آب و هوایی پاریس، وضع تعرفه فولاد و مواردی از این نوع، باعث بروز تعارضات و تنش‌هایی بین اروپا و آمریکا شده است.

صادقی در پایان گفت: البته به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه توسط آمریکا و در دست بخش خصوصی بودن اقتصاد اتحادیه اروپا، باید منتظر بود این دول تا چه اندازه می توانند به گونه ای عمل کنند که آمریکا نتواند ه‍ژمونی خود را بر آنها تحمیل کند.

 

نظر شما