ایران و روسیه آخرین تهدیدهای تروریستی را بررسی کردند

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۹:۲۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۹۲۰۹
ایران و روسیه آخرین تهدیدهای تروریستی را بررسی کردند
معاونان وزارت امور خارجه ایران و روسیه آخرین وضعیت جهان، منطقه و نحوه مبارزه با تروریسم را مورد برسی و گفت وگو قرار دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از بخش رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در این دور از رایزنی ها که با حضور «غلامحسین دهقانی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه کشورمان، «مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه و «اولگ ولادیمیرویچ سیرامولاتوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه در امور مبارزه با تروریسم برگزار شد، برهمکاری ها و تعاملات دو کشور در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش در منطقه نیز تاکید شد.

طرف روس همچنین از ایران دعوت کرد در کنفرانس مبارزه با انتقال غیرقانونی سلاح برای تروریست ها که قرار است در ماه سپتامبر (شهریور ) سال جاری میلادی در مسکو برگزار شود، شرکت کند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز خبر داد که در جریان این دیدار دو طرف مسائل روز بین المللی درخصوص مبارزه با تروریسم از جمله اولویت های همکاری در عرصه بین الملل را مورد بحث قرار دادند.

همچنین آخرین تهدیدهای تروریستی در خاورمیانه و افغانستان را ارزیابی و تازه ترین تجربیات خود در مبارزه با تروریسم را به اشتراک گذاشتند.

دوطرف همچنین بر نیاز مبرم به ادامه مشاوره در راستای تقویت همکاری های بین المللی با محوریت سازمان ملل متحد برای مبارزه همه جانبه با گروه های تروریستی و افراط گرا براساس موازین و اصول حقوق بین الملل تاکید کردند.

ضرورت فعال سازی همکاری های بین المللی با هدف مبارزه با پدیده «تروریست های خارجی» با محوریت مبارزه با تلاش های فیزیکی و تفکرات ایدئولوژیک سازمان های تروریستی، بررسی چشم انداز همکاری و تبادل اطلاعات برای مبارزه با تروریسم در قالب دوجانبه و بین المللی از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست نمایندگان ایران و روسیه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز