با صدور نامه‌ای؛

«علی مطهری» پاسخ کیهان را داد

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۸:۲۵:۱۲
کد خبر: ۷۳۹۷۲۶
«علی مطهری» پاسخ کیهان را داد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به مدیرمسئول کیهان نوشت؛ مقصودم موشکی بود که با آن جمله معروف عبری و احتمالاً با هدف اجرا نشدن برجام بی‌موقع پرتاب شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن نامه «علی مطهری»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، به مدیرمسئول کیهان به شرح زیر است:

جناب آقای شریعتمداری

مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

با اهداء سلام، در شماره پنجشنبه 18 مرداد آن روزنامه، صفحه 2، بخش اخبار ویژه، تحت عنوان «کاش امثال علی مطهری ادبیات اقتصاد را می‌فهمیدند» به نقل از روزنامه وطن امروز آورده‌اید: «علی مطهری در اظهارنظری مقصر وضعیت کنونی ریال را سپاه پاسداران (به جرم موشک‌پراکنی به سمت داعش) و سایر دلواپسان و منتقدان برجام معرفی کرده است.» و آنگاه پاسخ آن روزنامه نیز ذکر شده است.

جهت اطلاع خوانندگان محترم کیهان به عرض می‌رساند نویسنده یادداشت وطن امروز برای آنکه بتواند به سخن اینجانب پاسخ بدهد، ابتدا آن را تحریف و مطابق میل خود کرده، آنگاه به پاسخ پرداخته است که طبعا این پاسخ ربطی به نظر من ندارد.

در اظهارنظر من عبارت «موشک پراکنی به سمت داعش» وجود نداشت، ضمن این که کلمه «دلواپسان» نیز توسط خبرنگار اضافه شده بود و در ادبیات من نیست.

مضمون سخن من در آن مصاحبه در پاسخ به سؤال خبرنگار که پرسید مسئول وضع فعلی کشور کیست، این بود که مسئول وضع فعلی فقط دولت نیست، ضمن این که سوء مدیریت دولت را هم قبول دارم. گفتم بخشی از حکومت از ابتدا مخالف اجرای برجام بود و کارشکنی کرد و به هدفش هم رسید.

اگر دو بخش موجود در حکومت از ابتدا در موضوع برجام متحد بودند امروز به میزان قابل توجهی از سوی اروپا و شرکتهای آمریکایی در ایران سرمایه‌گذاری شده بود و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود.

مسئول وضع فعلی علاوه بر دولت، کسانی هستند که موشک هوا کردند، و مقصودم موشکی بود که چند روز بعد از امضای برجام با آن جمله معروف عبری و احتمالاً با هدف اجرا نشدن برجام بی‌موقع پرتاب شد، نه موشکهایی که چندین ماه بعد به سوی داعش شلیک شد که آن، کار درستی بود.

مستدعی است این پاسخ مطابق قانون مطبوعات عینا در همان محل در اولین شماره آن روزنامه درج شود.

با تقدیم احترام

علی مطهری

نظر شما